
Nou pla de cribratge a les escoles catalanes per detectar trastorns d'aprenentatge
Proves de llenguatge, dislèxia i detecció global per a alumnes d'infantil, primària i secundària
A partir del proper curs escolar, les escoles catalanes implementaran un nou pla de cribratge per detectar trastorns del neurodesenvolupament i de l'aprenentatge en els alumnes. Aquesta iniciativa, que té com a objectiu proporcionar suport educatiu als estudiants que ho necessitin, inclourà proves específiques per a diferents etapes educatives.
Proves de detecció per a diferents etapes
- Problemes de llenguatge: Es realitzarà una prova de detecció a tots els nens i nenes entre finals d'educació infantil i 1r de primària, moment clau en l'adquisició del llenguatge. A més, s'elaboraran guies de recomanacions per a les escoles d'educació infantil, en col·laboració amb el Col·legi de Logopedes.
- Dislèxia: Tots els alumnes de 3r de primària seran sotmesos a una prova de detecció de dislèxia, un trastorn que pot dificultar l'adquisició de la competència lectora.
- Prova global de detecció de trastorns: Els alumnes de 5è de primària i 2n d'ESO realitzaran una prova global per detectar necessitats educatives especials, especialment en aquells alumnes que s'hagin incorporat als centres a través de la matrícula viva.
Objectiu: detecció precoç i suport educatiu
Aquest nou pla de cribratge permetrà detectar de manera precoç els trastorns d'aprenentatge i proporcionar el suport educatiu adequat als alumnes que ho necessitin. Amb aquesta iniciativa, el Departament d'Educació busca garantir la igualtat d'oportunitats i el desenvolupament integral de tots els estudiants.
Redacció / Foto: Gencat