L’Ajuntament d’Abrera organitza des de dimarts 22 d’abril i fins al 27 d’aquest mes la Setmana de la Terra, un conjunt d’activitats destinades a augmentar el coneixement i la sensibilització de la població en general i dels escolars respecte al medi ambient coincidint que el dia 22 es commemora el Dia de la Terra.
Durant una setmana s’organitzen diferents activitats sobre el medi ambient amb els escolars i la població en general: exposicions, tallers de natura a l’entorn riberenc com el projecte de les tortugues d’Abrera, inspecció de rius, activitats lúdiques, passejades pel Torrent Gran i observació i anellament d’ocells.
Programa
Del 14 al 30 d’abril es pot visitar l’exposició Fotoaves, un recull de les millors fotografies d’ocells dels concursos anuals de SEO/BirdLife, a la Casa de Cultura, de 17.00 a 21.30h.
Divendres, 25 d’abril, SEO/BirdLife organitzarà durant tot el dia una jornada d’observació i anellament d’ocells adreçada a tota la població. El lloc de trobada serà a la plana del riu Llobregat, just al costat de l’estació de bombament d’aigües residuals de Sant Hilari. També es farà la presentació de la guia dels ocells de l’entorn del riu Llobregat a Abrera, amb dades del seguiment de l’avifauna a les finques municipals de Can Morral del Riu i de Sant Hilari.
Dissabte, 26 d’abril, es duran a terme activitats interpretatives dels ecosistemes del riu i l’observació de la flora i fauna riberenques. Es faran tallers de natura sobre el projecte de les tortugues de rierol d’Abrera, inspeccions de riu i activitats sobre ocells amb els equips d’ARGELAGA Serveis Ambientals, l’Associació Hàbitats/Projecte Rius i SEO/BirdLife. Les activitats es faran des de les 10.00h del matí i fins a les 14.00h. El lloc de trobada serà a Can Morral del Riu i s’adrecen tant a nens i nenes com a adults.
Diumenge, es farà la Passejada pel Torrent Gran, un gran corredor biològic refugi per a nombroses espècies d’animals. La sortida, que organitza l’entitat naturalista ANDA, té com a lloc de sortida la Benzinera del Polígon Industrial de Sant Ermengol (al costat de l’Autovia A-II), a les 10.00h del matí.
Complementàriament a aquestes activitats, durant tot l’any els alumnes de les escoles d’Abrera participen en activitats sobre el medi ambient en l’àmbit de l’Agenda 21 d’Abrera amb La Caixa del Temps.
Des de l’Ajuntament d’Abrera fa anys que es duen a terme mesures de protecció de l´entorn d’espais fluvials d’elevat interès ecològic com l’àrea protegida que integra la ZEPA (Zona d’especial protecció per a les aus), LIC (Lloc d’importància comunitària) i el PEIN (Pla d’espais d’interès natural), tasques de restauració mediambientals i de custòdia permanent del territori amb entitats com SEO/BirdLife, Associació Hàbitats/Projecte Rius i ANDA. Com en altres anys, Protecció Civil d’Abrera també participarà amb tasques de voluntariat.
Redacció / Foto: Ajuntament d’Abrera
La jugadora de Viladecans tanca la seva actuació en la desena posició del Campionat d'Europa...
L'actuació, que arrencarà el proper mes d'octubre i tindrà una durada de set mesos, transformarà...
La inversió de la Diputació de Barcelona beneficiarà 44 espais de 23 municipis de la comarca per...
Gairebé un 10% de les ofertes gestionades pels Serveis Locals d’Ocupació de la comarca busquen...
El projecte pilot 'Contacte! Voluntariat que connecta', format per estudiants del Campus Docent...
Un nou informe del Fòrum Empresarial del Llobregat revela que el territori concentra el 13% de...
Guilera deixa el càrrec després de 23 anys al capdavant de la delegació territorial, donant pas a...
El pla INFOCAT es manté en Alerta davant l'arribada d'una nova onada de calor amb picos superior...
La companyia elèctrica presenta un pla d'inversions de més d'1,4 milions d'euros per reforçar la xarxa...
El foc s'ha originat de matinada en una zona d'aparcament exterior i ha afectat de forma lleu...
Des de l'inici de la campanya d'estiu, 13 persones han perdut la vida a les platges, 8 en piscines...
La sessió ordinària de juliol aprova la creació d'una nova direcció executiva d'emergències, la Taula Local...
La unitat de la Policia Nacional s'instal·larà el 9 de setembre davant del Casal d'Avis i permetrà...
L'arrestat, de 29 anys i amb 16 antecedents policials, assaltava víctimes vulnerables per...
El projecte urbanístic per a la zona alliberada pel soterrament de les vies inclou 748 nous...
La intervenció arqueològica ha posat al descobert les restes d'una persona adulta i confirma la...
El pla municipal, dissenyat per als pròxims 15 anys, prioritza la prevenció d'incendis, la...
L'Ajuntament presenta el seu pla a la segona convocatòria del Pla de Barris de la Generalitat,...





