El Consorci de Turisme del Baix Llobregat, que s’encarrega de promocionar i promoure el turisme de la zona, ha organitzat un viatge de familiarització per 36 empreses amb l'objectiu de descobrir l'oferta de Turisme de Reunions que els ofereix la comarca.
Els visitants han pogut descubrir tot el que ofereix el Baix Llobregat en l’àmbit dels negocis i l’oferta recreativa per aquest tipus de turisme. Així, han passejat per hotels de disseny, com l’hotel Cal Rafel de Cervelló. També han visitat el Centre ViP Aeroport del Prat, l’estadi del RCD Espanyol de Cornellà de Llobregat, el restaurant Kauai Gavà Mar i el Beach Club de la mateixa localitat.
El Castell de Castelldefels ha estat la parada final del recorregut, on s’ha pogut gaudir d’un còctel acompanyat de música jazz.
Representants dels 22 municipis de l’àmbit de la B-30, entre ells l’alcalde del Papiol, Albert Vilà, s’han reunit a Martorell per a reivindicar el corredor mediterrani.
Vilà ha declarat que els municipis de la zona de la B-30, com els del Papiol, Martorell i Castellbisbal, tenen "molt a guanyar" s’hi s’aposta per aquest corredor, gràcies a l’enorme potencial que té la zona.
El corredor ferroviari mediterrani és una gran infraestructura que uniria el sud de la península ibèrica amb el centre del continent europeu, resseguint la línia mediterrània que marquen els ports de València, Tarragona i Barcelona.
Aquesta gran connexió resta pendent que la Comissió Europea la inclogui dins el grup de projectes prioritaris dins la Xarxa Central Transeuropea que ha d’ajudar a millorar les connexions i la cohesió interna de la Unió Europea.
Els alcaldes dels municipis del Baix Llobregat que formen part de l'eix B-30 coincideixen en què el corredor ajudaria, encara més, al desenvolupament econòmic de la comarca.
Seat ha anunciat que durant els propers 12 mesos, la fàbrica de Martorell llançarà el “Mii”, un vehicle urbà –utilitari- que suposa el retorn de la companyia a la fabricació d’aquest tipus de cotxe.
Amb un preu inicial de 8.690 euros, es podrà adquirir a Espanya a finals d’any i a Europa a la primavera de l’any vinent.
El llançament del “Mii” marca l'inici d'una ofensiva de Seat per a ser més competitiva al mercat. Aquesta nova estratègia inclou llançar quatre models nous o actualitzacions fins al 2012.
La fàbrica ja ha anunciat que després d’aquest nou utilitari arribarà el redisseny del Seat Ibiza, un nou Seat Toledo –més ample-, i el nou Seat León.
És la primera vegada en 4 anys que l’equip de govern es planteja retallar aquests serveis.
El govern municipal haurà de prioritzar serveis a l’hora d’el.laborar els pressupostos pel 2012. És la primera vegada en 4 anys que l’equip de govern es planteja fer ajustos als serveis públics, tot i que té clar que hi han aspectes que “no es tocaran ni es retallaran”, com l’àmbit de les prestacions socials o l’educació.
L’alcalde de Sant Just, Josep Perpinyà, ha explicat que el darrer mandat l’equip de govern va racionalitzar recursos i va fer tot el possible per evitar haver d’ajustar els serveis públics, però, la despesa d’aquests serveis “no s’iguala als ingressos del consistori”.
Tot i els ajustos, Perpinyà ha assegurat que les retallades no les hauran d’assumir únicament els ciutadans amb pujades d’impostos.
La vicepresidenta del Govern respòn a la polèmica sobre un possible retard en la concessió dels aeroports.
La vicepresidenta econòmica del Govern, Elena Salgado, ha respost a la polèmica d’un posible retard de la privatització dels aeroports de Barajas i El Prat, previst per al mes de Novembre.
Salgado ha assegurat que “no hi haurà retard” al procés de privatització, entre d’altres coses, perquè ja hi han dos empreses que el gestionaràn com són y Saerco.
El passat juliol, el govern de José Luis Rodríguez Zapatero va aprovar l'entrada de capital privat a Aena Aeroports –gestora aeroportuària-, a més d'iniciar els tramitis de licitació per a les societats als aeroports de Barajas i El Prat.
El procés de privatització té com a objectiu la reducció del deute que arrossega AENA, que acumula un passiu de 12.000 milions d'euros. D'aquesta manera, s'espera que al 2014 el deute es vagi sanejant amb l’arribada de beneficis.
L'Ajuntament de Molins de Rei es nega a pagar 408.552,50 euros que li reclama el Govern central, que va avançar els diners en funció d’una previsió d’ingressos que no es va cumplir al pressupost de l’any 2009.
El ple de la localitat ha aprovat una moció on anuncia que no pagarà el deute. La moció, proposada per la CUP, també afegeix que s’estudiaràn mesures judicials per afrontar aquest cas.
El consistori del municipi està governat pels socialistes (PSC) i convergents (CiU), que es reparteixen l’alcaldia.
La solució a part dels problemes de liquiditat dels autònoms i petits empresaris està «encallada», ATA (Associació de Treballadors Autònoms) i Autònoms de PIMEC (Petita i Mitjana Empresa de Catalunya). Es tracta d’ una proposta per canviar la llei sobre l’ IVA, que permetria que els autònoms tributessin per les factures només després d’ haver-les cobrat, a diferència del que passa actualment, que han de fer el pagament a l’ estat mitjançant bestreta. Els autònoms lamenten que, encara que tots els partits parlamentaris van dir que estaven d’ acord a canviar el sistema de tributació de l’ IVA (especialment el PP i CIU), el govern central aturi aquest canvi.
L'objectiu és agrupar les zones industrials de la comarca per a millorar la comercialització.
El president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Joaquim Balsera, ha anunciat que l’entitat crearà una marca propia que agrupi a totes les zones industrials de la comarca.
Balsera ha assegurat que al Baix Llobregat hi han “grans zones d’indústries en expansió” que es poden comercialitzar si es presenten “com una unitat davant els inversors”.
“Hem d’anar junts”, ha defensat el president del Consell, que ha recordat l’importància de la comarca del Baix, que representa el 10% del PIB de Cataluña i on hi habiten 700.000 persones.
Joaquim Balsera és el màxim responsable del Consell Comarcal des del passat 22 de juliol, després dels dos mandats de Rosa Boladeras.
El ministeri lamenta que es vulguin plantejar diferències entre territoris.
Un nou frec a frec entre Generalitat i el Govern espanyol sobre les inversions en infraestructures ha tensat la corda aquesta setmana. Aquest cop, l'objecte de baralla han estat els aeroports de Madrid i Barcelona.
El portaveu de CiU a la Comissió de Foment del Congrés, Pere Macias, va declarar que hi han "diferències de tracte" per part del Ministeri i el Govern sobre els dos gran aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat. El diputat va criticar també que el bitllet de tren per arribar al Prat és un 50% més car que per arribar a l'aeroport madrileny.
La resposta per part del Ministeri no s'han fet esperar. En un comunicat, l'òrgan ha replicat a CiU que l'aeroport de Barcelona-El Prat compta amb connexió de Rodalies des de fa més de 30 anys, mentre que el de Barajas l'estrena avui. El Govern també ha recordat a la Generalitat que l'extensió de la connexió fins a la terminal 1 del Prat ha estat ja licitada.
Pel que fa a la crítica de Pere Macias sobre el preu del bitllet, les mateixes fonts han assenyalat que les tarifes dels bitllets de Rodalies a l'aeroport el fixa la Generalitat.
Al final del document, Foment ha assegurat que la seva inversió en infraestructures a Catalunya ha estat major que en qualsevol altre període, i ha lamentat que es vulguin plantejar "diferències i enfrontaments entre diferents territoris".
Els passatgers de connexió a l'Aeroport de Barcelona s'han situat en 1,16 milions de persones, amb el que la connectivitat del Prat ha crescut un 7,6% al primer semestre de l'any enfront del 4,6% del mateix període de l'any anterior.
Segons dades de l'Observatori de Tràfic Aeri de Barcelona editat per la Cambra de comerç de la capital catalana, Vueling és la primera companyia en passatge de connexió, amb un 43,5% del total, mentre que Spanair la segueix amb un 23,2%.
El tràfic de l'Aeroport de Barcelona ha crescut en 2,7 milions de passatgers al el primer semestre, un 20,6% més que en 2010, aconseguint un total de 15,8 milions d'usuaris, un ritme de creixement que només superen Istanbul i Moscou entre els grans aeroports europeus. El 90% d'aquest creixement ho concentren 10 companyies aèries i es deu a l'increment del tràfic de passatgers europeus impulsat per les aerolínies de baix cost i les que ofereixen vols de connexió als seus aeroports d'origen, com British Airways i Swiss, entre d'altres.
El grup de moda de núpcies ha comprat a La Caixa un edifici d'oficines a la localitat per 8 milions d'euros.
Rosa Clará duplicarà les seves instal·lacions per fer front a la seva expansió internacional. La companyia presidida per l'empresària ha adquirit a La Caixa un edifici d'oficines a Sant Just Desvern, on traslladarà la seva seu corporativa.
L'empresa mantindrà les seves actuals dependències de L'Hospitalet de Llobregat com a centre de producció, magatzem i control de qualitat.El nou complex de Sant Just, de 5.000 metres quadrats, acollirà les oficines, el centre de disseny i patronatge i els serveis d'informàtica. La inversió rondarà els vuit milions d'euros i es finançarà en un 50% amb recursos propis.
El grup té 105 tendes, de les quals 45 estan a Espanya i la resta, repartides en 60 països. El pla d'expansió internacional, bàsicament a través de franquícies, preveu sis obertures abans de finals d'any i deu més en 2012.
El conseller delegat de Vueling, Álex Cruz, ha dit aquest dimarts al World Low Cost de Londres que “al Prat hi ha una aerolínia que ja no hauria d'estar”, sense especificar el nom de la companyia aèria a la qual es referia, encara que l'audiència ha entès que era una clara al·lusió a Spanair.
El directiu de Vueling ha descartat “de moment” l'integració de l'aerolínia catalana a l'aliança Oneworld que encapçalen American Airlines, British Airways, Qantas i Iberia.
A més, Cruz ha negat que s'estigui estudiant qualsevol ruta intercontinental des del Prat, com pretenen Air Berlin o Norwegian des dels seus aeroports de referència.
L'Associació de Línies Aèries reclama que la concessió de la gestió de l'aeròdrom es faci després de les eleccions.
L'Associació de Línies Aèries (ALA) s'ha sumat avui al PP per a reclamar al Govern que ajorni fins després de les eleccions generals del 20 de novembre les decisions sobre el procés de privatització de l'aeroport del Prat i Barajas.
"Els períodes electorals són dolents per a l'execució de projectes", opinen des de l'ALA, associació que agrupa a més de cinquanta companyies que operen als aeroports espanyols com Iberia, Air France-KLM, British Airways o Air Europa, entre d'altres.
L'adjudicació dels concursos per a privatitzar la gestió dels aeroports de Madrid-Barajas i de Barcelona-El Prat es resoldrà al novembre, segons el calendari previst. També es troba en procés de privatització el servei de tretze torres de control aèri.
El programa va dirigit a emprenedors universitaris o amb experiència professional
Aquest programa està adreçat a persones emprenedores amb estudis universitaris, o amb experiència professional, orientades a la creació de noves empreses, a la creació de noves unitats de negoci en empreses ja existents o al suport a aquestes activitats.
Els objectius del postgrau són conèixer els processos de creació de noves empreses i de noves unitats de negoci en empreses que permetin l'explotació de conceptes innovadors o d'oportunitats de negoci; oferir la formació teòrica i pràctica necessària per aquest procés, en les àrees de gestió d'empreses, innovació, operacions i finances, i practicar l'obtenció d'informació, l'organització del treball, la preparació dels documents i les eines d'anàlisi específiques a través del desenvolupament de projectes pràctics.
El postgrau l'oferta l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC, amb la col·laboració d'Innobaix.La presentació pública del postgrau se celebra el dijous dia 22 de setembre, a les 19 h. Tindrà lloc a les dependències de l'EETAC, al Campus del Baix Llobregat (Edifici C4. C c/Esteve Terradas, 7 de Castelldefels.).
Hi intervindran el president d'Innobaix, Luis Bahamonde, i els responsables del postgrau, Jordi Berenguer, director de l'EETAC, i Jordi Olivella, director Acadèmic del Postgrau.
Es tracta dels set coches dels deu que tindrà a finals d'any. Els vehicles reduiran les emissions de CO2.
El secretari d'Estat de Transports, Isaías Táboas, acompanyat pel director d'Aena Aeropuertos, Javier Marín, ha presentat avui la primera flota de vehicles elèctrics de l'aeroport de Barcelona-el Prat. Es tracta de 7 vehicles dels 10 que formaran la seva flota abans de finalitzar l'any.
Els vehicles s'utilizaran per donar servei a les activitats realitzades pels departaments d'operacions, medi ambient i enginyeria, entre altres.
L'ús d'aquests cotxes elèctrics afavorirà la disminució de gasos contaminants considerablement. Així, per cada vehicle s'evitarà emetre 1.200 kg de CO2 a l'atmosfera a l'any cada 10.000 km.
L'energia elèctrica es subministrarà mitjançant una infraestructura de recàrrega especialment dissenyada per Endesa. En concret, l'aeroport de Barcelona-el Prat disposarà de 15 punts de recàrrega dels quals 3 ja han estat instal·lats, 2 a la terminal T1 i 1 a la Terminal T2, repartits entre costat aire i costat terra.
La inversió de la flota ha estat de més d'un milió d'euros en la modalitat de rènting amb un termini de 3 anys.
Pla d'estalviEl desplegament de la nova flota d'Aena Aeropuertos és una de les 100 mesures operatives contingudes en el Pla d'estalvi, eficiència energètica i reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle, presentat pel ministre de Foment, José Blanco, el passat mes d'abril .
El Pla suposa un estalvi brut de 11.479.000 d'euros fins al 2020 i evitarà l'emissió de 36.430.000 de tones de gasos d'efecte hivernacle.
Airberlin mantindrà les sis rutes domèstiques i les 27 europees, 16 d'elles cap a Alemanya, que ja van operar a la passada campanya de cara a la propera temporada hivernal.
El delegat de l'aerolínia a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, ha expicat que tres d'aquestes destinacions -Düsseldorf, Berlin i Viena- són directes, mentre que la resta operen a través del "hub" d' Airberlin a Palma.
Middelmann ha afegit que durant el primer semestre les seves companyia ha transportat més de 100.000 passatgers des de les instal·lacions catalanes, amb el que considera que s'aferma el "compromís" de l'aerolínia amb Catalunya.
Sobre la privatització de l'aeroport del Prat, el delegat de l'aerolínia ha censurat la gestió aeroportuària de les administracions espanyoles, i ha avisat que la privatització del Prat restarà competitivitat a la infraestructura, ja que "el que inverteixin les concessionàries per obtenir els drets d'explotació ho cobraran després en taxes".Middelmann ha reclamat "seny" a l'Executiu a l'hora de planificar el mapa d'aeroports del país, y l'ha emplaçat a ser "valent" i descartar aquells equipamients que no siguin rentables.
Els set consorcis interessats han complert la primera fase. Abertis s'ha sumat a la candidatura pel Prat.
Els set consorcis interessats en la licitació del 90,05 % de les societats concessionàries dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat han complert els requisits per passar a la segona fase del concurs i tindràn fins al 31 d'octubre per a presentar ofertes. Segons ha informat avui Aena Aeroports, els candidats, entre els quals figuren constructores i gestores aeroportuàries europees, tindran fins a final del mes d'octubre per presentar les ofertes tècniques i econòmiques. A partir d'aquesta setmana, podran accedir a la informació necessària per iniciar el procés de valoració, que es recolzarà en un dossier informatiu amb tota la documentació operativa, tècnica, legal i financera que permeti a les empreses conèixer la situació de les societats. S'han presentat sis candidatures per a cada aeroport, cinc en comú pels dos, mentre que Abertis s'ha sumat a la licitació pel Prat i el grup San José, per Barajas. Els cinc consorcis que opten a tots dos contractes són el format per Ferrovial, que concorre amb el fons de pensions de Canadà (CPP), amb Infinity Investment i amb IFM Luxembourg; així com el representat per la signatura d'inversió en infraestructures GRM i el liderat per Aeroports de París. També liciten per la gestió de tots dos aeroports el consorci de FCC en aliança amb Siemens i la signatura asiàtica d'inversió en aeroports Changi Airports International; i el participat al 50 % per Acciona i l'Aeroport de Frankfurt.
Els candidats a la licitació van presentar el passat 5 de setembre la documentació on les empreses havien d'acreditar una experiència prèvia en gestió d'aeroports, i, en el cas de consorcis, comptar amb un mínim d'un integrant amb experiència en gestió aeroportuària amb almenys un 20 % en el consorci. Pel que es refereix a l'aptitud financera, les empreses interessades van haver d'acreditar a la documentació presentada uns actius en balanç per import igual o superior a 3.000 milions d'euros.









