Detingut al Prat de Llobregat un reincident per provocar tres incendis forestals que van amenaçar habitatges
L'home, de 37 anys i amb antecedents per focs intencionats al Delta del Llobregat, va reaccionar amb violència i amenaces durant la seva identificació.
Agents dels Mossos d’Esquadra de la comissaria del Prat de Llobregat i efectius del Cos d'Agents Rurals van detenir el passat 18 de juliol un home de 37 anys com a presumpte autor de tres incendis forestals al paratge de les Palmeres, al terme municipal del Prat de Llobregat. Els focs, que van afectar vegetació herbàcia i arbustiva en una zona periurbana, van posar en risc diversos habitatges propers abans que la ràpida intervenció dels Bombers de la Generalitat aconseguís controlar la propagació de les flames i evitar danys majors.
La investigació dels Agents Rurals va determinar que els tres focs van ser intencionats i que s'hi va utilitzar material sintètic altament inflamable per accelerar la ignició. En el moment de ser identificat com a veí de la zona i presumpte responsable, l'investigat va reaccionar de manera violenta amb insults i amenaces contra els agents. Posteriorment, les patrulles dels Mossos d'Esquadra li van imputar un delicte d'incendi forestal en comprovar que ja comptava amb antecedents i judicis pendents per fets similars, entre els quals un foc en un espai protegit de les Reserves Naturals del Delta del Llobregat.
El detingut, que es podria enfrontar a penes de presó segons l'article 351 del Codi Penal a més de noves imputacions per l'actitud agressiva envers els agents, va passar a disposició del jutjat en funcions de guàrdia del Prat de Llobregat. La investigació es manté oberta per si se se'n deriven noves diligències.
Redacció/Foto: Agents Rurals




