El carril bus de la B-23 d’entrada a Barcelona estarà operatiu el juliol
Featured

El carril bus de la B-23 d’entrada a Barcelona estarà operatiu el juliol

L’obra abasta un tram de set quilòmetres, entre Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona, comporta una inversió de més de 20 milions d’euros i permetrà disminuir el temps de trajecte dels busos fins a 15 minuts

 

Recta final de les obres del carril bus de la B-23. Els treballs, que finalitzaran aquest juliol, suposaran una inversió de 20,8 milions d'euros. L’obra, que va començar la primavera de 2023, abasta un tram de set quilòmetres de la B-23, entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas, a Barcelona. En aquesta via, la Generalitat vol afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar la seva velocitat comercial i, d’aquesta manera, incentivar l’ús del transport públic.

La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de prop de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús; hi circulen un alt nombre de línies de bus interurbanes. Per aquest accés a Barcelona passen diàriament més de 600 expedicions de bus que es veuran beneficiades pel futur carril bus, amb al voltant de quatre milions de passatgers anuals. L’objectiu del nou carril és reduir en fins a 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia.

Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia del Govern de reduir la circulació de vehicles privats a l’àrea metropolitana de Barcelona mitjançant la millora de la competitivitat del transport públic. A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes. Així, contribuirà a la reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle i la millora de la qualitat de l’aire; es calcula que l’actuació permetrà estalviar en emissions 34 tones de CO2 anuals.

L’obra consisteix en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l’espai de la mitjana de la B-23. El nou carril té 3,5 m d’amplada i se situa a l’esquerra dels carrils de circulació sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació -dos o tres, segons el tram- i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.

Redacció / Fotos: Territori