Sant Vicenç dels Horts reactiva nou hectàrees de terreny agrari en desús
El consistori intensifica les inspeccions de parcel·les i aconsegueix que sis hectàrees tornin a ser cultivades per professionals a través de la Borsa de Terres.
L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, mitjançant l’Àrea d’Agricultura del Departament de Promoció Econòmica, ha impulsat una campanya decidida per a la recuperació del sòl agrícola abandonat al municipi. Fruit d'aquesta línia d'actuació, que combina la via inspectora amb els incentius públics, ja s’han aconseguit desbrossar un total de 9 hectàrees de terreny agrari, de les quals 6 ja es troben plenament recuperades i en fase de producció activa a mans de pagesos professionals.
L'estratègia municipal es basa en la realització d'inspeccions sistemàtiques a les parcel·les del terme que presenten indicis de desús. Un cop detectades, el consistori envia requeriments formals a les persones propietàries per exigir-ne el desbrossament i el manteniment en condicions adequades. Paral·lelament a la via administrativa, l’Ajuntament ofereix assessorament i informació detallada sobre la Borsa de Terres local —un servei públic d’intermediació gratuït que connecta titulars de finques amb agricultors—, a més de difondre les línies de subvenció existents per a la reactivació agrària.
El regidor de Promoció Econòmica i de la Ciutat, Xavi Gómez, ha posat en relleu l'impacte integral de la mesura, assenyalant que l'objectiu fonamental és "preservar l'activitat agrícola, prevenir incendis i reduir els riscos associats a la proliferació de plagues i a la presència d'espècies cinegètiques que poden malmetre els cultius". Gómez ha subratllat l'èxit singular del programa en el context comarcal, manifestant que el municipi està assolint fites de retorn al cultiu que sovint resulten complexes en altres entorns: "Estem aconseguint una cosa que a altres municipis, o fins i tot al mateix Parc Agrari del Baix Llobregat, els hi costa assolir, que és la recuperació de terrenys per a tasques agrícoles professionals".
Aquesta intervenció s’emmarca dins dels objectius fixats pel Pla d’Acció Municipal (PAM) 2023-2027. Concretament, respon a la fita sectorial de desenvolver una transició agroalimentària local, destinada a fomentar un model d'alimentació saludable i basat en el consum de productes de quilòmetre zero, de temporada i de proximitat.
Redacció/Foto: Aj.SVdH





