Tinença de gallines i pollastres per a autoconsum

Informació sobre la tinença de gallines i pollastres per a autoconsum

El Departament d'Agricultura recorda la normativa i ofereix consells per a una cria segura i legal

 

El Departament d'Agricultura de la Generalitat ha informat sobre la normativa que regula la tinença de gallines i pollastres per a autoconsum a Catalunya. Des de l'any 2014, és obligatori comunicar la tinença d'aquestes aus al Departament, segons el Decret 40/2014.

La normativa estableix que la cria d'aus per a autoconsum no pot superar les 30 gallines ponedores ni els 50 pollastres, i que els animals s'han d'adquirir en establiments inscrits al Registre d'Explotacions Ramaderes (REGA). A més, les granges d'autoconsum també han d'estar inscrites al REGA, prèvia obtenció del permís municipal.

El Departament d'Agricultura recorda que l'autoconsum no permet la comercialització i no suposa un risc per a la seguretat alimentària. Per això, abans d'imposar una sanció, es realitza un avís al propietari perquè pugui complir amb les mesures requerides.

A més, el Departament recomana reforçar les mesures de bioseguretat i higiene per prevenir malalties com la influença aviària. Això inclou protegir les aus del contacte amb aus salvatges, impedir l'accés d'aquestes a l'aigua i al menjar, i netejar i desinfectar periòdicament les instal·lacions.

Actualment, hi ha 4.812 explotacions amb gallines o pollastres d'autoconsum registrades a Catalunya, i 176 explotacions de gallines i pollastres de petita capacitat.

Redacció / Fotos: Dept. Agricultura Generalitat de Catalunya