Detingut un jove a l’Aeroport de Prat amb droga integrada en una maleta
La Guàrdia Civil intervé més de quatre quilos de cocaïna que substituïa els panells rígids de l’equipatge d'un passatger provinent de Lima
La perícia policial i la tecnologia d’escaneig han tornat a frenar un intent d'introducció de droga a Catalunya, aquest cop mitjançant un mètode que desafia la inspecció visual convencional. Agents de la Guàrdia Civil, en una operació conjunta amb l’Agència Tributària, van detenir el passat 22 d’octubre un jove de 18 anys de nacionalitat peruana com a presumpte autor d'un delicte de tràfic de drogues.

L'operatiu es va desencadenar a la duana de la Terminal 1 de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat. Segons fonts policials, l'alerta va saltar quan els especialistes de Fiscal i Fronteres van identificar una maleta de mida mitjana, procedent d'un vol de Lima (Perú), que presentava densitats anòmals en ser passada per l'escàner.
Més enllà del "doble fons"
El que feia d'aquest cas una intervenció singular no era la quantitat de droga, sinó la sofisticació del seu ocultament. En traslladar el propietari a una sala reservada per a l’obertura de l’equipatge, els agents van comprovar que la maleta no amagava cap compartiment fals. En canvi, la cocaïna s’havia transformat en la pròpia estructura de l’objecte. Els traficants havien fabricat panells interns compactats fets íntegrament de droga, els quals substituïen les peces originals que donen rigidesa a la maleta. Aquestes plaques estaven perfectament recobertes pel folre interior, replicant el gruix i la duresa habituals, de manera que el pes i l'aspecte extern no aixecaven sospites a simple vista.
Marçal Fontanals / Foto: Guàrdia Ciivil










