
Desmantellat un punt d’emmagatzematge i distribució de droga a Sant Joan Despí
Els agents van detenir dos germans que ocultaven gairebé 15 quilograms d’haixix i marihuana al seu domicili al barri de les Planes
Els Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de Cornellà de Llobregat van detenir el 17 de juny dos homes, de 23 i 24 anys, i veïns de Sant Joan Despí, com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública.
La investigació es va iniciar durant el mes d’abril, quan els agents van tenir coneixement que un home, que es desplaçava en motocicleta, podia subministrar drogues a la zona limítrofa entre els municipis de Cornellà de Llobregat i de Sant Joan Despí. Els agents del grup d’estupefaents de la comissaria de Cornellà de Llobregat es van desplegar de manera discreta a la zona, fins que durant una vigilància van detectar la presència del sospitós, al qual van identificar visualment com un home que ja havien detingut l’any 2024 per subministrar drogues a menors a les proximitats d’una escola de Cornellà de Llobregat i al qual un jutjat havia imposat una ordre de prohibició d’apropament al centre educatiu.
En aquesta nova investigació els agents van sotmetre la persona investigada a seguiments i vigilàncies discretes i van poder determinar que aquest havia iniciat una nova activitat de tràfic de drogues i que estava contactant amb consumidors d’estupefaents, a les quals subministrava drogues. Durant els diferents dispositius els investigadors van poder detectar com el sospitós no únicament subministrava dosis de droga a persones consumidores sinó que també facilitava majors quantitats a altres traficants, que la compraven per revendre-la posteriorment. Els agents van comprovar també que el sospitós empaquetava la droga sota aparença de productes alimentaris quan la distribuïa en paquets de major volum, per intentar no aixecar sospites.
En el marc de la investigació, els agents també van detenir el passat 17 de juny un home, amb antecedents per tràfic de drogues, quan aquest va dirigir-se fins a Sant Joan Despí i va comprar a la persona investigada gairebé mig quilogram d’haixix per a la seva posterior distribució. Els agents van acreditar novament en aquesta ocasió, que el sospitós continuava facilitant droga també a menors d’edat.
Un cop van obtenir tots els indicis necessaris, el 17 de juny, els investigadors van realitzar una entrada i registre en el domicili del sospitós. Els agents van localitzar al domicili més d’11,5 quilograms d’haixix, 4,2 quilograms de marihuana en cabdells ja preparada per a la seva distribució, 17.000 euros en efectiu fruit del lucre del tràfic d’estupefaents, bàscules electròniques per a pesar les dosis i altres indicis relacionats amb l’activitat investigada.
Finalment, els agents van detenir l’investigat i el seu germà per presumptament col·laborar en l’activitat delictiva. La droga intervinguda hauria tingut un valor aproximat al mercat il·lícit de 105.000 euros. Els detinguts van ser posats a disposició judicial del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Sant Feliu de Llobregat.
Redacció / Fotos: Mossos d’Esquadra