Nil Llop es classifica per als Jocs Olímpics d’Hivern en els 500 i 1.000 metres
Featured

Nil Llop es classifica per als Jocs Olímpics d’Hivern en els 500 i 1.000 metres

El patinador del Prat de Llobregat, de 23 anys, és el primer esportista català i espanyol que aconsegueix la classificació en la modalitat de patinatge de velocitat

Nil Llop es va classificar per a disputar els Jocs Olímpics d’Hivern de Milà-Cortina d’Ampezzo 2026 en la prova dels 500 i 1.000 metres de patinatge de velocitat sobre gel. El pratenc, de 23 anys, és el primer esportista català i espanyol que ho aconsegueix.

La classificació per als 1.000 metres ho va certificar en la Copa del Món que es va disputar a Hamar (Noruega) al ser vuitè en els 1.000 m de la Divisió B amb un temps d’1:09.800. Un dia després, també va aconseguir el passaport en la prova dels 500 metres. Llop va assolir la segona posició de la Divisió B amb un temps de 34.923. “És un moment molt especial per a mi, ja que després de molts anys he pogut aconseguir un dels meus objectius. Puc anar a uns Jocs Olímpics. Només tinc agraïments a tota la gent que ha estat amb mi tant en els bons com en els mals moments. Gràcies al treball entre tots hem pogut assolir l’objectiu. Ara cal continuar treballant per preparar-me de la millor manera”, va explicar. 

Segons ha comunicat la Federació Espanyola d’Esports d’Hivern, les dues places que ha desbloquejat el pratenc per a Espanya, una serà assignada directament al patinador, mentre que l’altra quedarà pendent de la decisió tècnica per part de l’RFEDH, que anunciarà pròximament l’alineació definitiva. 

Redacció / Fotos: RFEDH