“És hora d’exigir respostes clares i accions concretes. Els ciutadans mereixen transparència, solucions efectives i una gestió responsable de l'aigua”, afirma la plataforma convocant
Segons una plataforma ciutadana, la situació de l'aigua a Vallirana ha arribat a un punt crític. És per això, que avui, 25 de juliol (17:30h), ha convocat una concentració al consistori municipal coincidint amb el Ple de juliol. “Una concentració pacífica de la ciutadania per exigir explicacions i accions immediates a l'Ajuntament sobre la gestió de l’aigua”, explica.
Durant anys, Vallirana ha enfrontat problemes recurrents en la gestió de l’aigua potable. Aquest últim mes de maig, un episodi de terbolesa de l’aigua va deixar a part dels habitants amb restriccions importants en l’ús i el consum d’aigua, “amb informacions alarmants sobre possibles contaminacions. La salut dels ciutadans és una gran preocupació en aquest context. L’aigua potable és essencial per mantenir la salut i la higiene, i la manca d’accés a aigua de qualitat pot provocar diversos problemes de salut”, indica la plataforma. “És imperatiu actuar ràpidament per garantir que els ciutadans de Vallirana disposin d’aigua potable segura i saludable, de forma continuada, així com de tota la informació rellevant al respecte”, afegeix.
Una enquesta acabada de realitzar entre els habitants revela, segons la plataforma, resultats preocupants que posen de manifest una preocupació generalitzada i la necessitat urgent d’una resposta adequada per part de les autoritats locals. “És hora d’exigir respostes clares i accions concretes”, afirma.
Els resultats de l’enquesta mostren que:
- El 89,2% dels enquestats se senten directament afectats per la qualitat de l’aigua, que en molts casos és no potable i presenta problemes de terbolesa.
- El 45% dels enquestats reben informacions contradictòries, i el 15,3% no saben què està passant, la qual cosa genera confusió i ansietat.
- La dependència de xarxes socials (42,3%) i veïns (27,9%) com a fonts d’informació indica una fallida en la comunicació oficial de l’ajuntament.
- Al voltant del % dels enquestats han manifestat que han contactat l’ajuntament en les últimes setmanes per sol·licitar ajuda i informació sobre la situació de l’aigua, però no han rebut cap resposta.
“Aquests resultats posen de manifest clarament la magnitud del problema i la necessitat urgent de prendre mesures per afrontar la crisi de l’aigua a Vallirana”, indica la plataforma.
Augment de les tarifes de l’aigua
La plataforma ciutadana, a més, fa ressò de la “gran indignació que la població ha rebut informació sobre l'aprovació imminent i l'aplicació d'un augment de les tarifes de l'aigua per part de l'Ajuntament. Aquesta decisió és totalment inacceptable en una situació en què molts ciutadans ja pateixen la manca d'aigua potable, pateixen danys als seus aparells electrodomèstics i tenen problemes amb els descalcificadors i altres instal·lacions. És un greuge addicional per a la població que ja està patint les conseqüències d'aquesta crisi.”
Així, la plataforma considera que els ciutadans de Vallirana “mereixen transparència, solucions efectives i una gestió responsable de l'aigua”. Amb aquest objectiu, ha fet una crida a la concentració pacífica que tindrà lloc davant de l'Ajuntament el 25 de Juliol, coincidint amb la pròxima sessió del consell municipal. Aquesta concentració té com a finalitat demanar explicacions clares i accions immediates per part de l'Ajuntament per fer front a aquesta situació preocupant i rebutjar fermament l'augment de les tarifes de l'aigua en aquest context.
Redacció / Fotos: Arxiu