Va representar un 2,7% més que el 2019, gràcies a l’impuls de les exportacions
Les empreses del grup Nestlé Espanya, amb seu a Esplugues de Llobregat, van registrar l'any passat unes vendes per valor de 2.050 milions d'euros, un 2,7% més que el 2019, gràcies a l'impuls de les exportacions. I és que del total de vendes, 1.342 milions es van realitzar a Espanya, la qual cosa suposa un descens del 0,9% respecte a l'exercici anterior.
Segons Nestlé, l'activitat al canal de restauració va sofrir directament l'impacte del tancament d'establiments des de l'inici de la pandèmia, la qual cosa, al seu torn, va provocar un transvasament de volum a les categories que es venen directament a les llars. No obstant això, la pujada d'aquestes últimes no va poder compensar, a nivell de vendes locals, l'impacte negatiu al canal fora de la llar. Entre les categories de venda a llars, les que van experimentar un major creixement van ser les begudes de cafè, rajoles de xocolata, cereals de desdejuni, masses refrigerades Buitoni, plats preparats en llauna de Litoral i productes d'alimentació per a mascotes de Purina.
A més, l'any passat es va caracteritzar per la cerca de productes bàsics i una menor presència en el punt de venda a conseqüència del nou escenari marcat pel coronavirus. Malgrat això, l'aposta per les innovacions i renovacions de Nestlé va aportar prop del 44% a la xifra de negoci, segons la companyia.
Malgrat tractar-se d'un any difícil, Nestlé va invertir l'any passat més de 52 milions d'euros als seus deu centres a Espanya, en la seva majoria (45 milions) en l'àmbit de la producció, però també en àrees com administració, vendes i tecnologies de la informació. Per negocis, les majors inversions es van destinar a cafès, xocolates, nutrició infantil i làctics.
Precisament, gràcies als nous projectes atorgats a les fàbriques espanyoles, com per exemple les salses halal elaborades a la planta de Miajadas (Càceres) amb destinació a l'Orient Mitjà o la llet condensada que s'exporta a Austràlia des de la fàbrica de Pontecesures (Pontevedra), les exportacions de Nestlé Espanya van ser, un any més, un motor de creixement.
En concret, les vendes a l'exterior van augmentar en volum (5,5%) i en valor ( 10,4%), aconseguint una xifra de negoci de 707 milions d'euros, la qual cosa representa el 35% de les vendes totals. En volum, el 57% de la producció de les fàbriques de Nestlé Espanya es va destinar a l'exportació.
Pandèmia
A causa de la irrupció de la pandèmia, Nestlé va adoptar el passat any una sèrie de mesures excepcionals destinades a garantir la seguretat dels seus empleats, de la producció i el subministrament de productes, que van tenir un cost de més de 18 milions d'euros. La companyia va subministrar als treballadors tots els equips de protecció necessaris, com guants, mascaretes o gel desinfectant, va adequar els espais en fàbriques, oficines i centres logístics a la nova situació i va oferir assessorament mèdic en tot moment, entre d'altres mesures.
A més, Nestlé va impulsar diverses accions solidàries, com les donacions de milers de mascaretes a l'inici de la pandèmia, quan resultava difícil tenir-ne disponibilitat, o el lliurament d'aliments a famílies que ho van necessitar.
Redacció / Fotos: Arxiu