Demanen un ordre de búsqueda internacional per l’acusat de violar la filla

Demanen un ordre de búsqueda internacional per l’acusat de violar la filla

Les dues agressions sexuals es van fer a Esparreguera i demanen per al pare trenta anys de presó

La Fiscalia i l'advocat de la Generalitat de Catalunya han sol·licitat que s'emeti una ordre internacional de detenció per capturar a l'acusat d'haver violat en dues ocasions a la seva filla menor d'edat a Esparreguera, segons informa Europa Press. Així ho han sol·licitat les dues acusacions aquest dimarts enfront del tribunal de la Secció 20 de l'Audiència Provincial de Barcelona, on estava previst que se celebrés el judici en el qual el Ministeri Públic anava a sol·licitar una pena de trenta anys de presó per al processament i que ha quedat suspès al no haver estat localitzat.

A l'inici de la vista oral, la magistrada presidenta del tribunal ha informat les parts que els agents de Gestió de Requeriments Policials (GRP) de Mossos d'Esquadra van ser a la seva casa d'Esparreguera per a lliurar-li la notificació judicial i no sols no van poder localitzar-lo, sinó que se'ls va informar que fa anys que no resideix en aquest domicili.

En la mateixa línia, l'advocat de la defensa ha corroborat que no té notícies del seu client des de 2019, quan va ser al seu despatx per última vegada, i que tampoc ha respost a les trucades telefòniques ni als correus electrònics: "Vam fer l'escrit sense poder parlar amb aquest". A més, ha afegit que l'esposa del processament ha manifestat desconèixer el seu parador des de fa "5 o 6 anys" i que, per rumors, sospita que pot estar en un país europeu com Suïssa o Anglaterra, encara que sense poder concretar quin.

L'advocat de la Generalitat de Catalunya ha afegit que la víctima no té "cap informació d'on pot estar el seu pare", però ha rebut notícies que apunten al fet que podria haver-se traslladat a un país estranger i que podria haver mort, un fet que la defensa ha dit desconèixer, encara que ha recordat que el seu defensat patia alguns problemes de salut que atribuïa al procés judicial.

Tres cossos policials

Amb aquest escenari, la Fiscalia ha demanat al tribunal que s'acordi la seva cerca internacional, la seva detenció i el seu ingrés a la presó provisional a l'efecte de poder celebrar la vista oral, una petició a la qual s'ha adherit l'altra acusació, mentre que la defensa s'ha oposat i ha demanat que només se li arresti.

"Feta la cerca per tres cossos policials sense que hagi estat trobat en territori nacional, la nostra petició va encarada al fet que s'emeti una ordre de detenció internacional", ha incidit el fiscal, al que la jutgessa ha demanat que, en cas de tenir coneixement que hagi mort se li comuniqui al més aviat possible perquè, en les seves paraules, existeix l'ombra que pugui haver mort al no tenir notícies d'ell des de 2019, explica Europa Press.

Els fets

Segons l'escrit del Ministeri Fiscal, l'acusat exercia les funcions de "cap de família de manera autoritària i exigent cap als seus fills" menors d'edat, que acataven les seves normes per temor a les respostes que el processament pogués tenir cap a ells, perquè en el domicili existia un clima de submissió i terror cap a la figura paterna, segons descriu textualment en el seu escrit d'acusació. En 2011, quan la filla tenia entre 11 i 12 anys, el processament va entrar en el bany mentre la nena s'estava dutxant i va obrir la cortina per a recriminar-li haver usat el wifi i, quan va sortir, la va bufetejar, la va colpejar amb un cinturó i la va violar.

La Fiscalia assenyala que era habitual que el pare "la colpegés amb un cable o un cinturó" i que la va agredir sexualment per segona vegada en data indeterminada quan la nena tenia 13 anys en el domicili familiar d'Esparreguera aprofitant l'absència de la mare. Arran d'aquests fets, en 2014 la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA) de la Generalitat de Catalunya va assumir la tutela de la menor, que va ingressar en un centre residencial fins a complir la majoria d'edat.

Dura pena

El Ministeri Fiscal l'acusa de dos delictes d'agressió sexual a menor de treteze anys amb penetració, per la qual cosa interessa quinze anys de presó per cadascun d'aquests delictes, la prohibició d'acostar-se a la seva filla a menys de 1.000 metres i que pugui comunicar-se amb ella per qualsevol via durant deu anys una vegada complerta la pena de privació de llibertat. També demana que, de manera obligatòria, participi en programes d'educació sexual i que indemnitzi a la víctima amb 40.000 euros pels danys morals causats.

Redacció / Fotos: Arxiu