Alumnes de Secundària i Batxillerat de Sant Boi participen en el 14è Fòrum d’Alumnes Defensors i Defensores dels Drets Humans amb activistes internacionals.
L’alumnat de Secundària i Batxillerat de Sant Boi ha pres part, els dies 6 i 8 d’octubre, en la catorzena edició del Fòrum d’Alumnes Defensors i Defensores dels Drets Humans, celebrada a Can Massallera. Aquesta trobada ha reunit activistes internacionals que han compartit les seves experiències i han convidat els joves a reflexionar sobre les desigualtats i vulneracions de drets a escala global.
El Fòrum ofereix als estudiants l’oportunitat d’escoltar testimonis directes, plantejar preguntes i dialogar amb persones que es dediquen a transformar realitats injustes. Prèviament a la trobada, l’alumnat participa en un taller de sensibilització, enguany impartit per la ONG Movimiento por la Paz, el Desarme y la Libertad (MPDL), per contextualitzar les temàtiques i conèixer les trajectòries dels convidats.
Quines experiències han compartit els activistes al Fòrum de Sant Boi?
En aquesta edició, quatre activistes han exposat la seva tasca en àmbits diversos: Gonzalo Abaha Nguema Mikue (Guinea Equatorial), defensor dels drets LGTBIQA+ i escriptor; Zainab Saberi (Afganistan), activista pels drets de les dones i de la minoria hazara; Pedro Bermeo (Equador), advocat i portaveu de YASunidos, centrat en la protecció ambiental del Parc Nacional Yasuní; i Hanna Lemma (Etiòpia), investigadora feminista i directora d’Addis Powerhouse, dedicada a la igualtat de gènere.
El professorat ha valorat molt positivament el Fòrum, destacant la capacitat dels testimonis per sensibilitzar l’alumnat i generar debat sobre qüestions que sovint no es tracten a l’aula. El taller inicial també ha estat ben valorat, posant en relleu la importància d’espais de diàleg i reflexió entorn dels Drets Humans.
Quin és l’objectiu del Fòrum i el seu marc a Sant Boi?
El Fòrum forma part del projecte Ciutats Defensores dels Drets Humans, impulsat des de Sant Boi l’any 2013, que connecta municipis i entitats per donar visibilitat a les lluites de persones defensores dels drets fonamentals. A nivell local, la iniciativa s’emmarca en el Pla municipal d’educació i formació per a la solidaritat 2021-2026, promogut per la Unitat de Cooperació, Solidaritat i Pau de l’Ajuntament, amb l’objectiu de fomentar una ciutadania crítica, solidària i compromesa amb la justícia global.
— Redacció











