Per la posada en marxa d'un sistema de telefonia IP centralitzat que ha permès millorar l'atenció a la ciutadania
El projecte de renovació i millora de la xarxa telefònica de l'Ajuntament de Sant Boi, finançat amb l'ajuda de fons europeus Next Generation (NG), ha rebut el Premi @aslan. Es tracta d'un sistema innovador de telefonia IP que ha comportat una millora substancial de l'atenció a la ciutadania i un avanç en l'adaptació del consistori als reptes del teletreball i la digitalització.
Aquest sistema de comunicacions innovador ha permès unificar totes les centraletes telefòniques municipals, anteriorment disperses a les diferents dependències. D'aquesta manera, la ciutadania pot contactar per mitjà d'un únic número (el 93 635 12 00) amb qualsevol servei o persona de l'Ajuntament, amb independència de quina sigui la seva ubicació (també si teletreballa).
La solució tecnològica adoptada (Innovaphone myApps Cloud) permet assegurar una atenció telefònica continuada (abans, cada dependència oferia una cobertura horària diferent), mitjançant un equip d'atenció format per setze persones de la plantilla municipal especialment formades amb aquesta finalitat. Els protocols de seguretat són un altre aspecte millorat sensiblement gràcies al nou sistema.
Redacció / Fotos: Aj. Sant Boi