Alumnes de quatre centres educatius proven els prototips tecnològics desenvolupats gràcies al projecte europeu IMAILE
Aquest mes d'octubre, alumnat de sisè de Primària i de primer d’ESO de quatre centres educatius de Viladecans estan testant els prototips de dos software tecnològics impulsats a través del projecte europeu IMAILE, que promou noves eines de futur a les aules. Es tracta d'un programari innovador amb la participació activa de docents i alumnat per promoure l’educació personalitzada en les assignatures de ciències, tecnologia i matemàtiques (conegudes com a STEM). L’objectiu és personalitzar l’aprenentatge de cada estudiant per tal d'incrementar la seva motivació i el seu èxit educatiu.
Tres anys de treball
En el procés, s’han anat fent diferents seleccions durant més de tres anys atenent a les diferents fases (idea de producte, disseny, prototip, pilot) i dels onze aspirants inicials han quedat dues propostes, que són les que ara es proven a les escoles participants, tant de Viladecans com de les ciutats de Halmstad (Suècia), Konnevesi (Finlàndia) i Magdeburg (Alemanya). Abans de les vacances d’estiu ja en van fer un primer test i ara se’n fa el darrer i més important.
Les dues propostes finalistes són la d'un consorci català format per l’editorial Edebé i l’empresa multimèdia Mydocumenta, amb el software anomenat AMIGO i la de l’start-up finlandesa Almerin, amb el software Yip Tree.
Espais
> Dilluns 23 d’octubre, a les 10 hores, a l’Escola Marta Mata (c. Can Tries, 2), que testa la plataforma catalana AMIGO. Allà podreu parlar també amb representants del consorci que l’impulsa.
> Dimarts 24 d’octubre, a les 11.30 hores, al Col·legi Sagrada Família (c. de l’Estrella, 1), que testa la plataforma finesa Yip Tree. Allà podreu parlar també amb representants del consorci que l’impulsa.
> Dimecres 25 d’octubre, a les 17.30 hores, al centre per a joves Can Xic (pl. de la Sardana, 1), on l’alumnat participant presentarà l’experiència a les famílies i a la resta de la comunitat educativa.
Redacció / Fotos: Arxiu