Les obres han inclòs la construcció d’un nou viaducte sobre la nova llera del Llobregat, de 304 metres de longitud, que millora les connexions i la fluïdesa del trànsit en un entorn industrial i logístic.
El Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en servei, avui al matí, el nou vial que connecta la carretera B-250 (costat Aeroport) i el polígon Pratenc, amb un nou viaducte sobre la nova llera del riu Llobregat, al terme municipal del Prat de Llobregat. Aquesta obra, que millora les connexions i la fluïdesa del trànsit en aquest entorn industrial i logístic, ha consistit en la construcció d’una via d’un quilòmetre de longitud i quatre carrils de circulació. El pont, la part més emblemàtica de l’obra, té una longitud de 304 metres i una amplada de prop de 30 metres.
El nou vial permet la connexió des de la rotonda el·líptica on conflueix la B-250, fins al carrer 100 del polígon Pratenc. Aquest nou itinerari substituirà l’accés al polígon Pratenc pel carrer F des de la Zona Franca, que quedarà anul·lat. El vial està format per dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres cadascuna separades per una mitjana d’1 metre. A més, a cada costat s’han format unes voreres de 3 metres, que permeten la circulació tant de bicicletes com vianants. El traçat es pot dividir en tres trams:
Nou viaducte sobre el Llobregat
En aquesta actuació, cal remarcar el viaducte sobre la nova llera del riu Llobregat, amb un disseny estètic i estructural singular. És una estructura de tipus doble arc superior atirantat pel tauler, que es recolza sobre dos trípodes invertits, formats cadascun per dues piles dobles inclinades longitudinalment i transversalment i una pila simple inclinada longitudinalment.
Les piles dobles s’obren suaument i recullen els dos arcs i el tauler de l’estructura i els arcs conflueixen en una peça d’unió central. El tauler del pont té una longitud de 304 metres amb una llum (tram) central de 150 metres de longitud i dues laterals de 77 metres, convertint-se en el tercer pont de Catalunya en llum i en l’arc d’aquesta tipologia més gran del país.
Les obres, a càrrec de la Generalitat, es van iniciar l'any 2009 i han tingut un retard de dos anys per manca de finançament, fet que ha retardat el projecte més d'una vegada.
Redacció / Foto: Generalitat de Catalunya