Durant aquests dies hi haurà 6.406 moviments entre enlairaments i aterratges i entre els destins més sol·licitats estan les Illes Balears, Amsterdam, Londres i Moscou.
Des d’avui i fins al dimarts 5 d’agost, l’Aeroport de Barcelona-el Prat funcionarà l’operatiu sortida d'agost. Les diferents companyies aèries han posat a disposició dels usuaris un total de 1.119.944 places (seients oferts), que suposa un 7,6% més que el 2013. Pel que fa al nombre de moviments, està previst que es registrin 6.406 vols durant els set dies d'operació sortida, un 4,9% més que l’any passat. Segons les previsions, els dies amb més activitat en nombre d'operacions d'aeronaus són el divendres 1 d’agost, i el diumenge, 3.
Dia |
Operacions |
Seients oferts |
Dimecres, 30 de juliol |
916 |
158.104 |
Dijous, 31 de juliol |
901 |
156.673 |
Divendres, 1 d’agost |
975 |
169.944 |
Dissabte, 2 d’agost |
882 |
157.082 |
Diumenge, 3 d’agost |
941 |
165.338 |
Dilluns, 4 d’agost |
936 |
162.658 |
Dimarts, 5 d’agost |
855 |
150.145 |
Vols xàrter i destinacions
Pel que fa a l'operativa de vols xàrter, durant el període estival la tendència continua en augment fins al 12%. L'increment es reprodueix durant tots els dies de la setmana i especialment els dissabtes. A la terminal T2 opera més del 65% d'aquesta operativa.
Les destinacions més sol·licitades en l'àmbit nacional són les Illes Balears (Mallorca, Eivissa i Menorca) i Màlaga. Pel que fa a ciutats de la Unió Europea pertanyents a l'espai Schengen, cal destacar Amsterdam, París, Roma i Frankfurt mentre a l'espai No Schengen destaquen Londres, Dublín i Bucarest. Finalment, en l'àmbit internacional, les ciutats més demanades són Moscou, Sant Petersburg, Tel Aviv i Istanbul.
D’altra banda, l'Aeroport de Barcelona-el Prat optimitzarà els recursos per fer front a l'augment de passatgers. En l'àmbit dels serveis aeroportuaris (serveis d'informació, carros portaequipatges, neteja, assistència a persones amb mobilitat reduïda, personal dels aparcaments, etc.), es cobriran els dies i hores punta amb el personal necessari per absorbir el volum d'usuaris i oferir un servei òptim complint amb els índexs de qualitat establerts.
Redacció / Foto: Arxiu