El Govern de la Generalitat i Foment han tancat l’acord, es farà mitjançant el tren i la construcció podria ser mixta (públic i privat).
La Generalitat de Catalunya i el Govern han arribat a un acord per connectar, amb una llançadora, la terminal T-1 de l’Aeroport de Barcelona-el Prat amb l’Estació de Sants (Barcelona) mitjançant el tren. El projecte seria amb iniciativa privada, que completaria les obres d’accés a la T-1 i, de fet, ja hi ha operadors privats que han mostrat el seu interès.
Aquest tren unirà la terminal T-1 amb Sants en uns 19 minuts, i amb el Passeig de Gràcia, en 25 minuts. En un futur es preveu que aquesta connexió es prolongui fins a la futura estació de l’AVE a La Sagrera.
Segons una entrevista concedida a l’agència EFE, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, ha dit que “Foment ha donat per bons els números i només falta que si treu a concessió l’obra o l’obra i l’operació de la gestió ferroviària”. Aquesta darrera opció és la preferida per la Generalitat, que considera que aquesta connexió seria rendible al preu d’uns 6 euros el bitllet. D’altra banda, el conseller pensa que l’ideal seria que es pogués crear una UTE (Unió Temporal d’Empreses) que completés l’obra ferroviària entre Sants i la T-1, i després posés els trens amb una llançadora cada 15 minuts.
Precedents
Cal recordar que fa més d’un any, el conseller va presentar la proposta al Ministeri de Foment per connectar la T-1 de l’Aeroport de Barcelona-el Prat amb el centre de la ciutat comtal mitjançant una llançadora que arribaria a les instal·lacions aeroportuàries l’any 2017, amb un pressupost de 217 milions d’euros en una operació públic i privada mitjançant el tren. Un servei que solucionaria la forta demanda de passatgers que es desplacen entre els dos punts de destí.
Redacció / Foto: Arxiu