El projecte té com a objectiu facilitar la intermodalitat bici-tren-bici.
El projecte es basa en la combinació de la bicicleta, el mode energèticament més eficient per les distàncies curtes, i el tren, que ho és per les distàncies llargues. L’oferiment dels serveis BiTiBi té com a objectiu traspassar viatgers del vehicle privat, cap a la combinació d’ambdós transports.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), juntament amb l’empresa Assessoria d’Infraestructures i Mobilitat i altres socis europeus, són els participants del projecte, cofinançat pel programa europeu Intelligent Energy Europe, i que té una durada prevista de tres anys. En els pròxims mesos es definiran les actuacions que s’implementaran durant les proves pilot que en el cas d’FGC es faran a les estacions de Sant Cugat i Sant Boi de Llobregat, amb la participació dels ajuntaments respectius. Entre les actuacions previstes destaquen els espais d’aparcament segur a les estacions de tren i una flota de bicicletes disponible per a empreses i centres d’estudi ubicats a prop de les estacions.
Cal destacar que FGC és una de les cinc empreses ferroviàries que formen part del projecte BiTiBi, guanyador de la convocatòria CIP-IEE-2013 de la Comissió Europea, que té com a objectiu augmentar l’eficiència energètica del transport europeu gràcies a l’oferiment de serveis que promouen la intermodalitat bici-tren-bici.
Sarrià, primera estació
FGC ja compta des de fa dos anys amb un d’aquests espais pioners que pretén incentivar el projecte BiTiBi. Es tracta de la Biciestació de Sarrià, un aparcament segur per a bicicletes que disposa d’armariets amb endolls gratuïts per recarregar bicicletes elèctriques, botiga i taller al costat de l’aparcament. A més, hi ha la possibilitat d’encarregar virtualment reparacions sense haver de portar la bicicleta al taller. Per a més informació: http://www.biciestaciobcn.com/.
Redacció / Foto: FCG