El vestíbul Intermodal de la terminal T1 s'utilitzarà de nou com a espai exclusiu per a aquest tipus d'usuaris.
L'Aeroport de Barcelona-el Prat posa en marxa aquest cap de setmana i fins al 27 d’octubre l'operativa de facturació per a passatgers de creuers. Es tracta d'un procediment específic per a aquells viatgers que agafen un vol després d'arribar en creuer a Barcelona.Hi ha establertes dues operatives específiques per als usuaris de creuer. D'una banda, hi ha els passatgers que arriben a Barcelona en vaixell i que després viatgen en avió amb les companyies Air France, British Airways i KLM. Aquest grup compta amb taulells de facturació propis al vestíbul Intermodal de la T1 perquè puguin facturar les maletes i recollir la targeta d'embarcament en cas que sigui necessari.Tal com es va fer l'any passat, s'habilitaran els filtres de seguretat de l'àrea de vols regionals -dic sud- i pont aeri -dic nord- per als passatgers que, després de facturar a la Intermodal, accedeixen a la zona d'embarcament.
Pel que fa als passatgers que arriben a Barcelona amb avió i posteriorment prenen un vaixell, aquests són dirigits a la zona d'estacionament d'autobusos de la T1, des d'on els traslladaran al port. En aquest àmbit, la companyia Intercruises gestiona l'operativa dels creuers Royal Caribbean Cruises, Happag Lloyd i Celebrity Cruises, mentre BC Tours s'encarrega de Norwegian Cruise Line.
Passatgers amb mobilitat reduïda
L'operativa destinada a passatgers de creuers, inclou també l'assistència a Persones amb Mobilitat Reduïda (PMR). Al vestíbul Intermodal hi ha un taulell amb personal per atendre permanentment les demandes dels usuaris. El servei d'atenció a PMRs consisteix en l'acompanyament del passatger durant el procés de facturació i als controls de seguretat fins al seu seient a l'avió. En arribar a la destinació, se l'ajuda a desembarcar i recollir el seu equipatge fins al punt acordat.
Redacció / Foto: Arxiu