La Plataforma Aturem el Pla de Ponent acusa la ministra de Transport de projectar un nou abaixador a poca distància d'altres dues estacions mentre el servei de Rodalies R2 segueix sent deficitari
La resposta a l’anunci de la construcció en un futur d’una nova estació de tren de Rodalies entre Gavà i Castelldefels ha tingut una contundent resposta de la Plataforma Aturem el Pla de Ponent. Aquesta denúncia que la ministra de Transports usa el càrrec per promoure l'agenda partidista i de fer electoralisme amb l'anunci.
A més la Plataforma Aturem el Pla de Ponent acusa Raquel Sánchez de projectar un nou abaixador a poca distància d'altres dues estacions mentre el servei de Rodalies R2 segueix sent deficitari. A més, la plataforma considera que fer aquest anunci pocs dies abans de les eleccions és una malversació de diners públics, i fer un ús partidista i “barroer dels càrrecs i mitjans públics de forma il·legítima.”
- El govern local de Gavà pretén sense èxit, des de fa prop de 30 anys, impulsar un megaprojecte urbanístic per duplicar el casc urbà al sector del Pla de Carat, unint els nuclis urbans de Gavà i Castelldefels amb prop de 5.000 nous habitatges destruint el darrer connector ecològic que uneix el Garraf i el Delta del Llobregat. El projecte ha estat sempre molt controvertit i ha estat criticat per la Plataforma que ja durant prop de tres dècades lluita contra el projecte.
- L'anunci de Raquel Sánchez, exalcaldessa de Gavà i ministra de Transports, de licitar les obres de construcció d'un nou abaixador entre Gavà i Castelldefels és segons la plataforma, una aberració urbanística i un sense sentit. Les estacions actuals de Gavà i Castelldefels estan separades menys de 3,5 quilòmeters i fer-ne una altra a mig camí, en un sector on no hi viu absolutament ningú, no te cap lògica si no és l'agenda política del partit que governa a Gavà i a Madrid, de desenvolupar un sector com el Pla de Ponent a tota costa, peti qui peti.
- El col·lectiu ecologista alerta que fer aquesta inversió suposa una burla a les desenes de milers de ciutadans que cada dia usen Rodalies Renfe i que pateixen els endarreriments i la mala qualitat del servei. Invertir desenes de milions d'euros en una nova estació, que farà alentir la circulació de trens i allargar el recorregut des de Castelldefels i els municipis del Garraf, mentre que la línia R2 de rodalies segueix patint avaries (com la recent a un transformador a Gavà mateix) i endarreriments continus, és inacceptable.
- Els ecologistes reclamen una millora en el transport públic en forma de desdoblament de las vies en el tram Sants–Castelldefels, un increment a freqüència de metro fins a tenir un tren cada 5 minuts (actualment hi ha entre 3 i 5 cada hora) i una millora en la infraestructura que eviti avaries i fallades del sistema.
- Les justificacions donades per a defensar la nova estació són "absolutament ridícules", segons han defensat des de la Plataforma. Afirmar que els veïns de Begues faran servir aquesta estació provoca riallades entre la població de Gavà i Begues, que saben que l'actual estació de Gavà és molt més accessible i té connexió directa amb el bus que uneix les dues poblacions. També argumentar que persones del Garraf i el Penedès es desplaçaran en cotxe fins a Gavà, per aparcar i agafar el tren allà és inversemblant: el que cal és que agafin el tren des dels seus municipis i comarques, no que es desplacin en cotxe a Gavà per fer el canvi a transport públic. El polígon industrial Camí Ral seria millor cobert per un bus llançadora que l'unís amb les actuals estacions de Gavà i Castelldefels, a un cost baixíssim i major eficàcia. Però ni els ajuntaments ni l'AMB ha volgut invertir en la mobilitat dels polígons industrials de Gavà, fins ara.
- Finalment, la proposta de disseny d’Adif del baixador no incorpora cap mena de mesura d’adaptació mediambiental, no preveu cap arbre, el paviment de l’aparcament és sòl no permeable, que implica encimentar més m2 i reduir la capacitat de drenatge de la zona.
- Raquel Sánchez se'n riu de la gent i no hi creu ni sap res del transport públic, tan sols creu en el dogma del creixement urbà per afavorir els interessos dels fons inversors", han rematat els ecologistes.
Redacció / Fotos: Albert Segura (Público)