A més, es treballa per millorar la connexió d’aquesta via amb l'A-2 i l'AP-7 a Abrera i Martorell, amb un estudi informatiu en marxa, i en paral·lel un projecte de millora de la seva connexió amb l'A-2 a Abrera i Esparreguera
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) constata l'alt grau d'execució de les obres de l'autovia B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, que encaren la seva recta final. Ja s'han certificat més de 220 milions d'euros dels 250,1 milions d'euros que està previst invertir, incloent-hi les obres d'emergència, en la construcció del tram de 6,2 km. Tram que aviat s'unirà als altres dos que ja estan en servei: Abrera-Olesa de Montserrat (de 2,1 km) i Viladecavalls–Terrassa (de 4,9 km), sumant en total 13,2 km d'autovia. L'autovia de circumval·lació de Barcelona té com a objectiu la canalització del trànsit de llarg recorregut, connectant amb itineraris de la Xarxa de Carreteres de l'Estat, com l'autovia A-2 i l'autopista AP-7.
Així, el Ministeri també avança en una nova connexió entre la B-40 amb l'autovia A-2 i l'AP-7 a Abrera i Martorell, que té un cost estimat de 352 milions d'euros (IVA inclòs). L'actuació té l'estudi informatiu en redacció i que requerirà de tramitació ambiental.
A més, a curt termini i en previsió a l'augment de la demanda de trànsit i a l'obertura del tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, es treballa en un projecte de millora de la connexió entre l'A-2 i la B-40 a Abrera i Esparreguera amb un cost estimat de 31,50 milions d'euros (IVA inclòs). Respecte a aquesta actuació, el projecte de traçat acaba de ser aprovat definitivament, la qual cosa suposa una fita fonamental per a poder continuar amb la redacció del projecte de construcció, que, una vegada aprovat, servirà de base a les obres que es licitin.
Redacció / Fotos: MITMA