L’AP-7, amb més radars, velocitat variable i vigilància amb drons

El Servei Català de Trànsit anuncia una vintena de mesures per reduir la sinistralitat i les retencions després de l'augment de trànsit

El Servei Català de Trànsit va anunciar ahir una inversió de més de catorze milions d'euros d'aquí al 2025 per a la millora de la seguretat viària i la gestió del trànsit a l'AP-7, que afecta el tram del Baix Llobregat. Es tracta de mesures de gestió del trànsit i seguretat viària, tant temporals com permanents, per intentar donar fluïdesa al trànsit a través de la gestió de velocitat, la millora de les entrades i sortides i l'augment de capacitat en trams d'alta sinistralitat. Tot plegat després de constatar que, amb l'aixecament de les barreres de peatge, el trànsit ha augmentat un 26% de mitjana en aquesta via i també han pujat les dades de sinistralitat.

ap 7 marto

El Servei Català de Trànsit destinarà 14.300.000€ en el període 2023-2025, per a la millora de la seguretat viària i la gestió del trànsit a l’AP7:

La despesa per mitigar les congestions i donar més capacitat a l’AP-7 serà de 8.700.000 euros en el període 2023-2025

- La inversió en el període 2023-2025 en velocitat variable a la C-58 (13 km) serà d’1.600.000 €

- La inversió en el període 2023-2025 en velocitat variable al tronc central de l’AP-7 (30 km Mollet-Papiol) serà de 4.000.000 euros

- Les principals propostes són mesures de gestió del trànsit i seguretat viària consistents en la laminació i homogeneïtzació del trànsit, gestió de la velocitat i de les interseccions, augment de la capacitat viària en trams d’alta sinistralitat, entre d’altres. La concreció de les més de vint mesures que conté el pla d’intervenció consisteix en:

Mesures de gestió del trànsit

- Posar en funcionament un sistema de reducció de velocitat a 100 km/h o menys velocitat en el tram Martorell-Gelida els divendres a la tarda dissabte al matí i la tarda de diumengei que facilitarà laminar el trànsit i l’ocupació del carril de la dreta. Aquest sistema es posarà en funcionament en fase de proves abans de Setmana Santa

- S’habilitaran els passos de mitjana en les zones de l’autopista de major sinistralitat i més durada de retencions per la instal·lació de carrils addicionals en cas d’accident. Aquests trams són: Orriols-Cabanes, La Roca-Hostalric, Granada-Gelida, i l’Aldea-Hospitalet de l’Infant

- Estudi de la utilització dinàmica dels vorals. Prova a la incorporació de la C-60 a l’AP-7 per reduir les congestions

- Avaluació de la supressió d’incorporacions o sortides a l’AP-7 entre la Roca i Llinars en el retorn de diumenge a l’anell metropolità.

- En funcionament les grues del Servei Català de Trànsit a l’AP-7 nord i sud i s’està en gestions per a l’ampliació d’aquest contracte de gruesper atendre diferents tipologies d’accidents i vehicles

- Durant aquest any 2023, en les entrades dels carrils addicionals dels retorns de cap de setmana i operacions especials està prevista la instal·lació de quatre càmeres amb intel·ligència artificial, per al control de la velocitat òptima d’obertura i circulació de vehicles

- Millora de la senyalització de l’entrada i sortida dels carrils addicionals per fer-los més visibles i segurs

- Avançament en el calendari de la instal·lació en els retorns de cap de setmana dels 70 km de carrils addicionals per dotar de més capacitat la via. Aquests carrils mitiguem l’impacte de les retencions que es concentren majoritàriament en el retorn de diumenge cap a l’anell metropolità. Es continuaran instal·lant carrils addicionals a l’AP7: 27 km al nord entre Montornès de Vallès i Sant Celoni; i 43 km al sud entre Vilafranca del Penedès i El Papiol

- Per dotar de més capacitat l’autopista C-32 nord com a alternativa viària també a l’AP-7, s’instal·laran 25 km de carrils addicionals entre Sant Andreu de Llavaneres i Alella durant el retorn de diumenge

1064e001 a8df 4455 b4d2 b1ddb8de6526 scaled

Control de velocitat i seguretat viària

- Utilització de drons per controlar i monitoritzar punts viaris conflictius. La primera missió serà analitzar l’enllaç de la C-60/AP-7per avaluar l’origen de la pertorbació de la Roca en el retorn dels diumenges i també a la B-23 i AP-7 per controlar les infraccions d’incorporació que són un risc per a la seguretat viària i ocasionen retencions

- Aquest 2023 s’instal·larà un nou sistema de carros radar a l’AP-7 en punts convenientment habilitats

- Per al període 2023-2025 instal·larem un radar de tram en la zona de la Mora a Constantí

- Instal·lació en el període de 2023 al 2025 de sistemes de velocitat variable a la C-58que permetrà intervenir en el nus C-58/AP-7. El projecte està en licitació i l’obra s’iniciaria enguany

- Instal·lació en el període de 2023 al 2025 sistemes de velocitat variable al tronc central de l’AP-7

- Instal·lació de sistemes de velocitat variable a l’AP-7 en el període 2025-2027, entre Martorell i Vilafranca i entre Mollet i Sant Celoni

- Vigilància des dels mitjans aeris de diferents trams de l’AP-7on es cometen infraccions d’incorporació i també per la vigilància del compliment de les limitacions i restriccions de vehicles pesants

- Continuïtat als controls dinàmics i per saturació a tota l’autopista AP-7i també als macrocontrols de vehicles pesants a l’AP-7. Des de la tardor passada la Divisió de Trànsit n’han realitzat 7 amb 630 vehicles controlats i 667 denúncies

Contron martes AP 7 Martorell 1747635269 867517 1200x675

Restriccions i limitacions de vehicles pesants

- Aplicació de limitacions de vehicles pesants en el tram del sud de 30 km entre Calafat i Camarles. Els camions hauran de circular pel carril de la dreta i aquestes limitacions seran per a tots els dies de la setmana

- Aplicació de limitacions de vehicles pesants en el tram Martorell-Gelida que hauran de circular per la dreta quan s’instal·li el sistema de reduccióen la sortida de divendres i dissabte i en el retorn de diumenge

- Aplicació de restriccions de vehicles pesantsque afecten l’AP-7 durant el mes de juliol, caps de setmana rellevants i ponts festius importants. Aquestes restriccions de vehicles pesants han estat consensuades amb el sector del transport i han estat publicades en una resolució al DOGC

- Aplicació de limitacions de vehicles pesantsels divendres o vigílies de festius en la sortida de l’anell metropolità que hauran de circular pel carril de la dreta al tronc central de l’AP-7 entre Martorell a la Roca

- Aplicació de limitacions de vehicles pesants els diumenges en els trams d’autopista on s’instal·lin carrils addicionals en sentit contrari. Els vehicles pensants hauran de circular per la dreta i limitar la seva velocitat a 80 km/h

transit ap 7

Mesures infraestructurals

- A mitjà termini és important recuperar la pèrdua de carrils en el tram de Mollet del Vallès

- Resoldre l’enllaç de l’AP-7 amb la C-58 i la distribució del trànsit local emergent en aquest enllaç

- Arranjament per l’ús dinàmic de vorals en la incorporació de la C-60

- Connexió de l’A-2 i la C-32 entre Vidreres i Tordera

- Connexió de l’AP-7 i C-15 en direcció nord

- Connexió fàcil AP-7 i A-2a Martorell

- Connexió fàcil de l’AP-7 i A-7 a Salou i l’Hospitalet de l’Infant

Aquestes mesures sobre les infraestructures són millores en els eixos viaris i les connexions entre aquests que haurien de projectar i pressupostar els titulars de les vies.

 

Redacció / Fotos: Arxiu-Trànsit

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix