Començaran a partir del dissabte 23 d'abril i fins al mes de febrer de l'any proper
Les línies R1, R4 i R8 de Rodalies es veuran afectades a partir del dissabte 23 d'abril, i fins al mes de febrer de l'any proper, per diferents obres de millora, segons va informar el secretari general d'Infraestructures, Xavier Flores.
En el cas de l'R4, que connecta Sant Vicenç de Calders amb Manresa, via Martorell, els trens que habitualment inicien o finalitzen recorregut a Martorell ho faran des de Castellbisbal. Així, s'habilitaran dos trens per hora i sentit entre Sant Vicenç de Calders i Castellbisbal als quals se sumarà un servei de reforç amb bus entre Castellbisbal i Martorell. Entre Castellbisbal i Terrassa hi haurà quatre trens per hora i sentit, amb reforços en hora punta; i entre Terrassa i Manresa no hi haurà canvis.
En l'R8, que connecta Martorell amb Granollers via Cerdanyola, la circulació es veurà interrompuda entre Martorell i Rubí, on s'oferirà un servei alternatiu per carretera.
Quant a l'R1, tots els trens iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a L'Hospitalet de Llobregat, atès que no hi haurà servei entre Molins de Rei i aquesta localitat. En aquest cas, no obstant això, els usuaris podran baixar a L'Hospitalet per agafar l'R4 si volen anar en direcció Molins, amb freqüències de 15 minuts en horari habitual i de 10 minuts en hores punta. Si es procedeix de Molins amb l'R4, es pot canviar cap a l'R1 en direcció Maçanet-Massanes, amb una oferta de 6 trens per hora i sentit en hora punta i 4 per hora i sentit la resta del dia.
A partir de les 20:00 hores del dia 23 d'abril fins a les 6.00 del dia 24 s'oferirà un servei alternatiu per carretera entre Castellbisbal i Martorell per a tots els trens de la línia R4.
Per fer front a les afectacions comentades, Renfe oferirà 'freqüències més homogènies i horaris més senzills' en les línies R1, R3, R4, R7, R12 i RG1.
Més de 470 milions d’euros d’inversió
Els canvis en el servei tenen el seu origen en les actuacions planificades en Adif, Adif Alta Velocitat i Renfe, que comportaran una inversió de 471 milions d'euros.
Es tracta d'una nova estació a Sant Andreu Comtal i la futura estació de la Sagrera (68 milions); la 'Porta Europa' del Corredor Mediterrani, a Castellbisbal (153 milions); la integració urbana a Sant Feliu de Llobregat (110 milions); o la remodelació de l'estació de Molins de Rei (6 milions), entre altres actuacions.
Redacció / Fotos: Bernat Borràs