El seu president, Josep Sánchez Llibre, demana la complicitat al Govern, AMB, als ajuntaments de Barcelona, El Prat, Gavà, Viladecans i Sant Boi, així com la resta dels municipis del Baix Llobregat
El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha apel·lat a la “responsabilitat” de les administracions i ha urgit a un gran “pacte institucional” per ampliar l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat per no perdre l'oportunitat de fer de la infraestructura un 'hub' internacional.
En roda de premsa, Sánchez Llibre ha emplaçat a Aena a posar-se d'acord amb el Port de Barcelona, ja que l'ampliació de l'aeroport afectaria la terminal d’Hutchison, i al fet que aquesta complicitat s'estengui al Govern, a l'AMB, als ajuntaments de Barcelona, El Prat, Gavà, Viladecans i Sant Boi, així com a tots els municipis del Baix Llobregat.
Una vegada aconseguit un acord, aquestes administracions hauran de buscar la “màxima complicitat” amb la UE per poder compensar l'afectació a les zones protegides.
Sánchez Llibre ha dit que la situació econòmica actual no es pot permetre el luxe de perdre “aquesta gran oportunitat” que suposa una inversió de 1.700 milions d'euros entre 2022 i 2025 i que pot representar la creació de més de 83.000 llocs de treball directes i uns 350.000 entre directes i indirectes.
Destinacions internacionals
D’altra banda, l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona El Prat ha definit catorze destinacions internacionals com a prioritàries, sis com a addicionals i tres que són noves com a via per reactivar els vols intercontinentals després de la frenada de la crisi de la Covid-19.
Les 14 destinacions prioritàries són: Chicago, Miami, Nova York, Los Angeles, Toronto, San Francisco, Atlanta, Ciutat de Mèxic, Lima, Sao Paulo, Pequín, Xangai, Hong Kong i Seül. Els addicionals són: Mont-real, Boston, Washington, Santiago de Xile, Islamabad, Lahore i Amman; i els nous són Delhi, Tòquio i Texas.
El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), format per Aena, la Generalitat i l'Ajuntament i la Cambra de Comerç de Barcelona, ha donat a conèixer aquest dijous el Pla estratègic 2021-2024. Aquest pla vol ser “el full de ruta perquè els propers quatre anys l'Aeroport torni a recuperar el seu posicionament intercontinental després de la caiguda més gran de trànsit de passatgers de la història.”
Redacció / Fotos: Arxiu