Patinets elèctrics i sabways tampoc podran superar els vint-i-cinc quilòmetres per hora de velocitat i hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles
Els patinets elèctrics i sabways no podran circular per les voreres i zones per als vianants ni superar els vint-i-cinc quilòmetres per hora de velocitat, a més de que els seus usuaris hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles. La normativa que regula l'ús dels Vehicles de Mobilitat Personal (VMP), els patinets i els sabway, sobretot, ha entrat avui en vigor després d'haver-se publicat fa unes setmanes en el Boletín Oficial del Estado (BOE).
A partir d'aquest dissabte tot aquell que circuli en patinet elèctric haurà de complir les normes de trànsit com qualsevol altre conductor i, fins i tot, podrà ser sotmès a la prova d'alcoholèmia. No obstant això, queda pendent d'acordar la necessitat o no d'una assegurança obligatòria per a aquests vehicles de mobilitat personal (VMP). “Obrirem una segona fase de debat amb els ajuntaments en la qual, a partir de tota l'experiència acumulada, avançarem en una regulació molt més detallada. Està previst parlar de tot”, fins i tot d'aquest segur, va dir recentment el director general de trànsit, Pere Navarro.
En qualsevol cas, seran les policies municipals les que s'encarreguin de la vigilància i control i les que, amb els seus ajuntaments, estableixin les prioritats a l'hora de sancionar unes conductes o unes altres, com va recordar el màxim responsable de la Direcció General de Trànsit.
La regulació del patinet forma part d'un paquet de reformes legals, aprovat pel Govern el passat 10 de novembre, l'objectiu del qual és generar un nou model de seguretat viària que permeti rebaixar en un cinquanta per cent els morts i els ferits greus durant la dècada vinent.
Modificació de la velocitat
Mentrestant, caldrà esperar al 12 de maig perquè ho facin les modificacions a la velocitat a les ciutats: cinquanta quilòmetres per hora en vies de dues o més carrils, trenta quilòmetres per hora en les d'un únic carril per sentit de circulació, i vint quilòmetres per hora en les quals disposin de plataforma única de calçada.
Perquè encara que aquesta modificació dels límits ja ha estat publicada en forma de reial decret en el BOE, el Ministeri de l'Interior ha volgut donar un temps als ajuntaments perquè adaptin la seva senyalització i les seves vies als canvis. També hauran d'adaptar els seus ordenances a la irrupció en les calçades urbanes dels VMP i habilitar, si així ho estimen oportú, zones d'aparcament per a aquests mitjans de transport.
Redacció / Fotos: Arxiu