Segons una enquesta encarregada per l’Ajuntament, el 85% de la població se sent orgullosa de viure a la ciutat, de la qual destaquen com a aspectes més positius el transport i els serveis i equipaments.
Dos terços de la població considera molt important que l’Ajuntament de Cornellà desenvolupi polítiques per fomentar la lectura, incrementar les zones verdes en el paisatge urbà i potenciar els projectes culturals. Aquesta és una de les conclusions de l’última enquesta encarregada pel consistori a Gesop i realitzada a persones d’edat compresa entre els 30 i 50 anys, per conèixer les seves necessitats i opinions.
El 85% diu sentir-se orgullosa de viure a la ciutat, concretament un 33,8% molt, i un 51% bastant. La satisfacció dels ciutadans amb Cornellà es deu a les bones comunicacions i transports del municipi (57,3%) i la qualitat dels parcs i zones verdes (20,3%), com ja es va assenyalar fa quatre anys. Però en aquesta ocasió també destaquen els serveis i equipaments que se situen com el segon aspecte més positiu de la ciutat, amb un 28% de les respostes.
La neteja, un problema
La neteja apareix com el principal problema de la ciutat, quan al 2012 era només el cinquè més esmentat. En canvi es redueix la preocupació per la immigració i l’atur, tot i que continuen entre els temes més citats, juntament amb la inseguretat.
Situació econòmica
En general, la població té una visió més positiva del futur. Tot i que la majoria considera que la situació econòmica ha empitjorat en els últims dos anys, també creu que millorarà en els propers. Aquesta percepció també es trasllada a l’evolució de Cornellà, on el 61,5% de la població considera que la ciutat millorarà, el 17,8% continuarà igual, i només un 10,8% creu que empitjorarà.
La gestió municipal
Pel que fa a la gestió municipal, els ciutadans li posen un 6,5 de nota mitjana. El 45% dels enquestats la puntuen amb un notable (entre un 7 i un 8) i el 37,3% li donen un aprovat (entre un 5 i un 6). Només el 6,7% dels entrevistats suspenen la gestió municipal i un 9% li dóna un excel·lent (entre un 9 i un 10).
Pel que fa als àmbits de gestió, el transport públic i les activitats culturals reben les millors notes, amb un 7,8 i un 6,8 respectivament. L’aparcament, la lluita contra l’atur i l’atenció al ciutadà són els àmbits que més milloren respecte el 2012.
En definitiva, els ciutadans estan satisfets amb el funcionament del municipi i la gestió municipal, per això 9 de cada 10 habitants recomanaria a un amic viure a Cornellà.
Redacció / Foto: Arxiu