Adif avança a les obres d’integració del tren a Sant Feliu de Llobregat

S’ha excavat més de la meitat de la part superior del túnel en mina, la resta fins a completar els 2 km es realitza mitjançant pantalles de pilotis, de les quals ja s'han col·locat el 98% i, a més, a la zona de la futura estació s'han executat més del 90% dels pilotis de l'estructura

Adif avança en les obres d'integració del ferrocarril en Sant Feliu de Llobregat amb l'excavació del tram central, una de les fases principals d'una de les actuacions més rellevants del pla Transformem Rodalies. Fins ara, la data ja ha excavat més de meitat de la seva longitud total -351 m de la fase d'avanç del túnel en mina d'un total de 654 m-, mentre que ha superat els 150 m de la fase de destrossa (part inferior).

integracion st feliu 3

integracion st feliu 1

integracion st feliu 4

Aquesta setmana aborda una de les fites més complexes de l'actuació, el pas sota la canalització d'Agbar, un dels treballs més sensibles de l'excavació en mina, per al qual s'utilitza el mètode constructiu de paraigua de micropilotes i el seu posterior sosteniment amb cintres, formigó projectat i elements d’arriostrament, salvaguardant així la xarxa de proveïment d'aigua.

La integració del ferrocarril s'aconsegueix mitjançant la transició de la superfície a la zona subterrània en 3 km: un primer tram en superfície de nova plataforma (930 m), paral·lela a l'actual; posteriorment, un tram en mina (760 m); l'estació subterrània (220 m); un altre tram de 570 m; i la transició cap a la superfície (500 m).

st feliu zona st joan despi 1

El sector en mina té una longitud de 760 m, dels 1.550 m del total del tram integrat. La resta es realitza mitjançant pantalles de pilotis, sobre les quals es construeix la cobertura, de les quals ja s'han executat 500 m. Fins al moment, s'han col·locat ja el 98% dels pilotis dels 2.700 previstos. Durant l'excavació, es controla l'evolució de l'execució, tant interiorment amb la mesura de convergències i seguiment topogràfic, com exteriorment, amb la instrumentació d'auscultació instal·lada.

Infografía estación Sant Feliu

Infografía estación Sant Feliu 3

En un altre dels punts claus de la integració del ferrocarril a la ciutat, la nova estació, s'avança en l'execució dels pilotis i micropilotes de l'estructura, amb més del 90% desplegat.

Segona passarel·la per a vianants i millorar la connectivitat

Per a facilitar la permeabilitat transversal durant l'execució de les obres i avançar en l'execució de les estructures, s'ha obert una segona passarel·la per als vianants que uneix el Club Natació Sant Feliu i l'aparcament de la rambla Marquesa de Castellbell amb els carrers Pi i Margall i Verge de Montserrat. D'aquesta manera, es canalitza el flux de vianants en la zona de l'actual pas inferior d'aquest sector, que serà demolit amb la finalitat de continuar amb els treballs de construcció de la futura estació.

GSHxS9YWkAA0koX

Aquesta passarel·la és accessible i disposa de rampes i escales, paviment podotàctil i encaminaments específics per a persones invidents. Els seus accessos faciliten un flux per als vianants i milloren la connectivitat entre els barris i la seva estructura està equipada amb il·luminació LED, eficient energèticament, per a reforçar la visibilitat.

Permeabilitat i més espais per al ciutadà

La integració del ferrocarril en el nucli urbà de la capital de la comarca barcelonina del Baix Llobregat constitueix una de les obres ferroviàries i urbanístiques més rellevants de la transformació de la xarxa ferroviària en l'àrea metropolitana de Barcelona.

st feliu zona st joan despi 3

st feliu jacinto verdaguer

zona estación st feliu 1

Amb un pressupost de més de 120 milions d'euros, l'operació d'integració materialitzarà la permeabilitat de la línia Sant Vicenç de Calders-Vilafranca-L'Hospitalet de Llobregat entre els dos sectors de la trama urbana, creant nous espais per als ciutadans.

Les actuacions realitzades fins al moment ja han incrementat les condicions de seguretat dels veïns i l'explotació ferroviària, després de l'eliminació d'un pas a nivell, situat en una zona amb una elevada densitat de trànsit rodat i de vianants. Amb la nova estació, l'edifici d'accés de la qual quedarà integrat amb el tram soterrat, i la urbanització en superfície, el projecte promourà nous esquemes d'explotació de la xarxa ferroviària de proximitat a l'entorn de Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Redacció / Fotos: Adif

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix