Segons els republicans no s'aprofitarà la que ja existeix i, a més, afectarà sòl agrícola del Parc Agrari.
El passat 22 de juliol va tenir lloc l'anunci de la pròxima construcció d'un nou ramal ferroviari d'ample ibèric entre l'estació del Prat i les dues terminals de l'Aeroport Barcelona-el Prat. L'acte de posar la primera pedra va tenir lloc a la Marina de Sant Boi, a tocar de la masia de ca l'Inglada. El nou ramal ha de substituir el ja existent que dóna servei fins a la T2 de la instal·lació aeroportuària. A Sant Boi de Llobregat afectarà sòl agrícola del Parc Agrari, així com la masia de Cal Traginer. Jaume Sans, regidor d'Esquerra al consistori municipal, explica que “es tracta d'un vell projecte, el qual ja es va licitar l'any 2010, però no se'n sabia res més. Ara, de cop i volta, i finalitzant la legislatura, des del Govern Central hi ha pressa per reprendre'l.”
Més despesa
La formació republicana s'ha posicionat clarament en contra d’aquesta infraestructura perquè no aprofitarà la que ja existeix. En paraules de Sans: “Seria més coherent allargar la línia actual i fer que arribi a la T1. Construir un traçat totalment nou, amb l’afectació que això suposa, és una despesa extraordinària que només beneficia els grans constructors”. Cal tenir en compte que el pròxim mes de febrer també està prevista la posada en funcionament del ramal de la línia 9 del metro entre Barcelona i les dues terminals.
No dóna solucions
L'actual proposta, a més, no soluciona la saturació de trens amb direcció a l'estació de Sants. Si no s’augmenta la capacitat de pas, els trens de l’aeroport hauran de seguir aturant-se per enllaçar amb la línia que ve de Vilanova. Sans assenyala un problema potencial accessori: “Segons la Resolució de la Secretaria General para la Prevención de la Contaminación y el Cambio Climático, la línia que quedarà en desús ha de ser desmantellada i els sòls recuperats. A Esquerra ens preocupa no saber qui serà el gestor o propietari de totes aquestes terres, i volem que realment tornin a tenir l'ús i la qualificació urbanística que té la resta del Parc Agrari del Baix Llobregat”. El regidor republicà també demana una compensació per part del Ministerio de Fomento, ja que “un cop més Sant Boi posa el seu territori al servei de la gran Barcelona sense rebre res a canvi.”
Redacció / Foto: ERC Sant Boi