Josep M. Romero, secretari general de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf, va dir que “hem de superar una certa inacció actual, exigim impulsar treballs en relació amb la mobilitat als PAE i ZAE del Baix Llobregat”
La sala d’actes de CCOO a Cornellà de Llobregat va acollir una jornada per tractar la problemàtica de la mobilitat i els desplaçaments als centres de treball, amb el compromís sindical per fomentar una mobilitat més sostenible perquè és una exigència social i un dels grans reptes col·lectius i de canvi de model productiu que tenim com a comarca.
L’acte es va iniciar amb una taula rodona que va portar el títol “Els plans de desplaçament a les empreses, una eina i oportunitat de millora de les condicions de treball”, amb la participació del president de Pimec del Baix Llobregat i L’Hospitalet, Joan Soler; el cap del Servei de Mobilitat de l’ATM, Xavier Sanyer; Manel Ferri, de l’oficina Canvi climàtic i sostenibilitat de la Diputació de Barcelona; el conseller comarcal de Mobilitat del Baix Llobregat, Xavier Amate i Laura Diéguez, de la secretaria de Política Sectorial i Sostenibilitat de CCOO de Catalunya. Segons el sindicat, es va tractar de forma concreta l’accés als polígons industrials i els desplaçaments als centres de treball, fent una valoració sobre infraestructures, transport públic, plans de desplaçaments a empreses, mobilitat en clau de gènere, propostes i alternatives.
A continuació es va fer un treball de taller en grups i una posada en comú de les conclusions i les propostes dels delegats i delegades que van participar en la jornada. Algunes idees que van sortir:
- La creació de Taules de Mobilitat, com a espai de diàleg entre totes les parts per avançar en solucions als problemes de mobilitat, superant l’aplicació de mesures unilaterals i sense una visió integral.
- La millora de la xarxa d’autobusos, sobretot en hores punta laborals, amb més coordinació amb el servei ferroviari i disposant de Bus-VAO.
- La reserva de places d’aparcament per a persones amb problemes de mobilitat personal.
- Cotxes compartits i primar els més eficients.
- La dotació d’infraestructures adients per a l’ús de la bicicleta i pels desplaçaments a peu (algunes amb fortes mancances de seguretat).
- L'estudi de la implantació de busos de polígon, operatius i de qualitat, que permeti reduir la necessitat d’utilitzar el vehicle particular.
A la cloenda, Josep M. Romero, secretari general de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf, va dir que “hem de superar una certa inacció actual, exigim impulsar treballs en relació amb la mobilitat als PAE i ZAE del Baix Llobregat”. Romero també exposar com a prioritari “concretar polítiques que transformin el nostre model industrial, que modernitzin els polígons i espais industrials de la comarca, un model de mobilitat més segur i sostenible que doni compliment a les actuals necessitats legals, socials i ambientals dels municipis i per extensió del conjunt del Baix Llobregat. Hem de tenir en compte el procés d’expansió, que és positiu, però que també incrementa els riscos laborals, els temps de viatge i les despeses que han de patir les persones treballadores.”
Redacció / Fotos: CCOO