L’any 2019 la plataforma ‘A Prop Teu’ va rebre un total de 1.696 incidències, amb un augment del 6,7% respecte de l’any anterior. Es tracta de col·laboracions directes de la ciutadania perquè l'Ajuntament de Cornellà pugui actuar amb rapidesa en la reparació o millora de l'espai públic -la majoria-, o per solucionar qualsevol incidència relacionada amb la seguretat, la salubritat o la convivència. És més, gràcies a la interacció amb la ciutadania, durant l’any passat es van dur a terme 505 microactuacions, 473 d’elles relacionades amb temes diversos d’Espai Públic i la resta associades a la Guàrdia Urbana, principalment qüestions relacionades amb la seguretat viària. L’augment de l’ús de la plataforma és sostingut des de la seva posada en marxa, l’any 2013: en aquest període ja s’han gestionat 8.564 incidències. ‘A Prop Teu’ facilita el contacte amb l’Ajuntament a través de les xarxes socials o dels formularis de la web, que són més específics. És un canal directe de comunicació amb la ciutadania que fomenta la seva participació en el codisseny de l’espai públic.
Redacció / Foto: Arxiu