La biblioteca oferirà activitats pràctiques i creatives per apropar la ciència, la tecnologia i l’art a totes les edats, amb especial atenció als més petits.
La Biblioteca La Ginesta dedicarà el mes de novembre a la divulgació científica i tecnològica amb una programació que inclou tallers de química, robòtica, astronomia i activitats artístiques pensades per a infants i famílies. L’objectiu és fomentar les habilitats STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques) des de la infància.
Els més petits podran endinsar-se en el món de la robòtica amb propostes adaptades, experimentar amb la llum i els colors, i participar en activitats sensorials i d’exploració. Per als infants a partir de cinc anys, s’han programat tallers d’experimentació química, on podran crear slime, reproduir efectes inspirats en la màgia de Harry Potter i elaborar volcans.
La programació també inclou activitats de robòtica i programació, descobriment de fòssils i dinosaures, així com sessions d’astronomia amb observació del sol i un planetari familiar previst per al desembre.
Ciència, art i creativitat
La proposta de La Ginesta va més enllà de la ciència i integra l’art amb tallers de geometria i mosaics mitjançant la tècnica del trencadís. Els participants podran experimentar amb l’electricitat i la mecànica per crear lletres lluminoses, elaborar un segell personal i iniciar-se en l’animació audiovisual amb stop-motion.
La programació es completa amb activitats familiars, com una instal·lació immersiva de tardor i diverses sessions de descoberta, que volen apropar la ciència i la creativitat a totes les edats.
— Mireia Serra











