Flash informatiu

Detinguts dos membres del grup radical ‘Casuals’ per amenaces a un testimoni protegit


Els comandaments del grup van donar l’ordre de portar a terme aquestes amenaces des de la presó, mai per telèfon, sinó durant les visites que rebien dels actualment detinguts al centre penitenciari, segons publica aquest dimecres El Periódico. Els arrestats – Francisco P., de 31 anys, i Javier G., de 27 – van ser detinguts per intimidar al testimoni perquè no reconegués als caps del grup, que estan a l’espera de judici.

Al febrer de 2009, els Mossos d’Esquadra van realitzar un operatiu contra una banda dels ‘Casuals’ que s’havien especialitzat en tràfic de drogues i el robatori de partides a narcotraficants, així com a pallisses per encàrrec.

La titular del Jutjat d’Instrucció número 3 de Gavà va decretar el febrer de 2010 l’ingrés a la presó de nou arrestats i va dictar llibertat provisional amb mesures cautelars per a altres cinc.

Els detinguts en l’operació presumptament extorsionaven els gerents i porters de discoteques i els amenaçaven de mort per aconseguir el control dels seus locals. Aquest grup actuava en discoteques de Barcelona, en zones com el Port Olímpic i sales de la part alta de la ciutat, així com en localitats de l’àrea metropolitana, com Castelldefels i Gavà. Eren molt violents i estan relacionats amb casos d’agressions, apunyalaments i brutals pallisses.

Les detencions van ser per tràfic de drogues i extorsió, en una operació en què es van realitzar 15 registres a locals, domicilis, aparcaments i bars de Barcelona, l’Hospitalet, Sant Feliu de Llobregat, Castelldefels, Esparreguera i Sant Boi.

Comparteix aquest article