Tanquen al trànsit de vehicles particulars el passeig de la platja del Prat

Aquesta mesura respon a quatre sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, confirmades en ferm pel Tribunal Suprem que determinen que l'antic vial es consideri legalment platja

El pròxim 17 de maig es tancarà al trànsit de vehicles particulars el passeig de la platja, a partir de la darrera rotonda. Aquesta mesura respon a quatre sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, confirmades en ferm pel Tribunal Suprem, a instàncies de la Direcció General de Costes, que determinen que l'antic vial es consideri legalment platja. Les sentències prohibeixen, per tant, la circulació i estacionament de vehicles privats i només hi permeten el trànsit rodat de serveis.

img 3888

Dues platges en una

Així, la platja del Prat quedarà estructurada en dos trams. D'una banda, entre el Centre de Vela i la rotonda que donava accés al passeig, serà una platja amb equipaments i serveis, com les guinguetes, amb un ús més intensiu. Més enllà, fins al Remolar, la platja serà més natural i anirà recuperant progressivament el seu aspecte més primigeni i menys artificial. Es reforçarà així un dels principals atractius de la platja del Prat en l'àmbit metropolità, el fet de ser una platja molt natural i gens urbana.

Captura de pantalla 2024 04 26 a las 18.23.02

Pensant la platja del futur

Aquesta és la resposta municipal a les sentències judicials, que sumades a la regressió que pateix la platja des de fa anys, agreujada per l'emergència climàtica, posen la platja del Prat en perill. Davant d'aquests desafiaments, l'Ajuntament impulsa un nou model de platja que garanteixi la seva permanència i que les futures generacions de pratencs i pratenques la puguin seguir gaudint.

Captura de pantalla 2024 04 26 a las 18.22.51

En aquest sentit, aquest nou model de platja aposta per adaptar-se al nou context recuperant els valors naturals que converteixen la platja pratenca en un espai únic i singular a l'àrea metropolitana. L'antic vial de cotxes s'anirà naturalitzant en els propers anys per esdevenir un passeig més agradable per a les persones i les bicicletes. Amb mesures com aquestes s'avança cap a una platja més natural, més endreçada i més accessible en transport públic.

busplatja 0

Aquesta transformació arrenca enguany amb les següents mesures:

  • Tancament del passeig al trànsit de vehicles privats. En compliment de les sentències judicials, només hi podran circular els autobusos, els vehicles de serveis i els que accedeixin al CRAM (Centre de Recuperació d'Animals Marins). El control d'accés es farà amb personal especial a l'inici del passeig (darrera rotonda) i després s'automatitzarà. L'antic vial esdevindrà així un passeig per a vianants i bicicletes.
 
  • Aparcaments gratuïts per a vehicles del Prat. Es mantindran els grans aparcaments a l'inici de la platja, amb prioritat per a residents, que aparcaran gratis (en temporada de bany, de juny a agost, els vehicles de fora del Prat pagaran per aparcar-hi). En total hi haurà unes 850 places, un nombre superior, per exemple, al de les platges de Viladecans i Gavà.
 
  • Quatre autobusos per hora en temporada alta, i més grans. S'augmentaran les freqüències de pas dels autobusos que van a la platja, com a mínim quatre per hora, els caps de setmana de juny, juliol i agost. El PR3 hi anirà cada dia de l'1 de juny al 31 d'agost. A més, el 18 de maig començarà a funcionar la nova línia PR5 – Platja Exprés, que substituirà l'actual llançadora i el Platja Exprés. Aquesta línia tindrà vehicles de gran capacitat, de 18 metres de llarg. A més, s'està treballant amb l'AMB perquè un bus arribi a la platja tot l'any. Els autobusos arribaran fins al final del passeig, com els darrers anys.
 
  • Reubicació de les guinguetes. Per facilitar-hi l'accés, se situaran a la zona més propera als aparcaments de l'inici, abans de la darrera rotonda d'accés al passeig.
 

Una solució per a la manca de sorra

A més a més, l'Ajuntament del Prat ha reclamat reiteradament als governs de l'Estat que presentin propostes per combatre de forma estructural la regressió de la platja, més enllà de l'aportació anual de sorra. El consistori vol mesures més sostenibles i duradores. També exigeix a Aigües Ter Llobregat que faci l'aportació a la qual està obligada i que encara no ha fet. Aquesta pressió de l'Ajuntament comença a fer efectes: l'any vinent el port abocarà sorra amb un gra més gruixut per evitar que els corrents marins se l'enduguin tan ràpidament com els darrers anys. Aquesta aportació de gra gruixut es farà cada cinc anys.

Redacció / Fotos: Aj. Prat

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

El Casal de joves de Sant Feliu de Llobregat

La Cambra de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Feliu impulsen GiraFeina

La fira d’ocupació tindrà més de 320 ofertes disponibles i se celebrarà el 10 de maig -de 9.30 a 14.00h i de 15.30 a 18.00h- al Casal de joves de…
177

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix